  • 11. Data: 2009-05-04 09:08:15
    Temat: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    j...@a...at napisał(a) :
    > oraz urzednikow panstwowych w trakcie czynnosci sluzbowych bez ich
    > zgody
    > czyli policjantow itp.

    Terefere.

    > nie jestem pewine ale spodziewam sie , ze w RP regulacja bedzie co do
    > zasady podobna , policjant moze zabronic dac sie sfotografowac , o ile
    > cos takiego wogole nie jest zakazane obligaroryjnie.

    To jesteś pewien, czy nie jesteś? Zaprzeczasz swej niepewności,
    czy nie zaprzeczasz, bo się już pogubiłem w tej skomplikowanej,
    asekuranckiej, konstrukcji zdania.

    Może fotografować! Patrz archiwum tu i na pl.soc.prawo.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 12. Data: 2009-05-04 09:21:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gtmbar$6at$1@inews.gazeta.pl>,
    Zbynek Ltd. nabazgrał:
    > Może fotografować! Patrz archiwum tu i na pl.soc.prawo.

    Może lepiej: ,,Może fotografować! Patrz odpowiednie paragrafy.''?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 13. Data: 2009-05-04 09:23:21
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Publikowć również można. Polecam lekturę prawa autorskiego, z naciskiem na
    > osoby i sytuacje w których nie działa ochrona wizerunku.

    Pewnie masz na myśli Art 81 pkt 2 Ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    > No więc w teorii i zgodnie z literą prawa focić i publikować można. A w
    > praktyce, to jak policmajstry z przerostem ego będą chciały dosrać
    > upierdliwcowi, który śmie korzystać ze swoich swobód obywatelskich, to
    > znajdą na to sposób.

    Trochę sobie zażartowałem stosując cytat z brodą, że "daj mi człowieka a ja
    znajdę na niego paragraf". W żeczywistości nigdy nie wiemy z jakim
    wydażeniem mamy do czynienia i na co funkcjonariusze mogą być wyczuleni.
    Podobnie prokuratura która specjalnie nie będzie się zginać pod prawami
    autorskimi jak "nie są one przedmiotem sprawy" a fotograf zakłócił
    postępowanie. W tym wypadku jednostki AT czy inne mają kominarki, więc o ich
    wizerunek bym się nie martwił ale mamy jeszcze zatrzymanego w tej akcji.
    Który później nakieruje adwokata na to, że był fotografowany i że... itd.
    Więc panowie "z drogówki" zakazując nam fotografowania mogą to zrobić... w
    naszym interesie a nie aby nam ograniczyć "swobody obywatelskie".

    W dalszym ciągu podtrzymuje swoje zdanie, że posiadanie potrzeby
    fotografowania takich "imprez" musi się wiązać z jakimś interesem a to znów
    w cenie ma tzw. ryzyko. W innym przypadku sensu nie ma.

    A jeśli chodzi o ludzi w kominiarkach... przykładany do twarzy aparat
    fotograficzny + błysk flesha. Jak może zareagować człowiek szkolony do
    natychmiastowych reakcji na zjawisko "podejrzenia użycia bronii"? Czy
    wystrzeli? A może nie może? Ciekawe czy pomyśli o prawie autorskim?

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."

  • 14. Data: 2009-05-04 10:24:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Łukasz Bąk napisał(a) :
    > Więc panowie "z drogówki" zakazując nam fotografowania mogą to zrobić

    Mogą. Mogą też kazać fotografowi trzy razy podskoczyć w miejscu i
    obrócić się naokoło pukając się w główkę. Mogą. Nikt im nie
    zakaże. Ale egzekwowanie ich własnych poleceń, niezgodnych z
    prawem, może spotkać się z niezrozumieniem prokuratora.

    > A jeśli chodzi o ludzi w kominiarkach... przykładany do twarzy aparat
    > fotograficzny + błysk flesha. Jak może zareagować człowiek szkolony do
    > natychmiastowych reakcji na zjawisko "podejrzenia użycia bronii"?

    No comments.

    > Czy
    > wystrzeli?

    Wiesz co? Nie pal już tego więcej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 15. Data: 2009-05-04 10:53:41
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 May 2009 00:48:16 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > Co do akcji antyterrorystycznych to cięzko mi coś powiedzieć. Na pewno
    > sposób działania antyterrorystów nie jest do końca jawny, więc jak Cię
    > grzecznie proszą to radziłbym nie dyskutować. Pamiętaj, że za nimi
    > stoi prawo. Wolność, wolnością, ale ja bym się zastanawiał czy chcę
    > się tłumaczyć na komendzie.

    Oj, jak twoje tłumaczenie zobaczy Zenon, to masz popapane bracie.
    Nie ma żadnych ustępstw, trza z tupetem, a jakby sie stawiali to
    takiego antyterrorstę w ryja trza walić. Bo fotki wolno robic i już.
    :-)))
    Piotr

  • 16. Data: 2009-05-04 10:58:35
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > O i to jest sluszne pytanie.
    > Do listy tematow dodalbym jeszcze manie fotografowania w/przed shitmarktami.
    > Po prostu temat na swietna fotografie jak cholera...

    Sam nie lubie ludzi fotografujacych wszystko i wszedzie ALE nie wiem
    dlaczego w tym momencie przypomnialo mi sie, ze kiedys na koncercie U2
    byl zakaz fotografowania, a wkrotce potem ogloszono konkurs na najlepsze
    zdjecie Bono z flaga Solidarnosci z nagroda pieniezna. Placono za
    zdjecie, ktore - teoretycznie nie mialo prawa tam powstac, bo bylo to
    nielegalne. Tak wiec.. nigdy nie wiadomo kiedy jakie zdjecie moze okazac
    sie cenne.

    Waldek

    www.waldek.sewera.pl

  • 17. Data: 2009-05-04 11:14:27
    Od: j...@a...at

    On 4 Mai, 11:08, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Witam

    > Terefere.

    nie terefere
    tylko pisze o sytuacji w pantwach uni ( nie wyminiam o ktorych mi
    wiadomo , gdyz na ten temat nie mam informacji pelnej)
    sa takie regulacje i juz
    nie wolno naruszac fotograficznie sfery intymnej lub prywatnej , a
    takze fotografowac urzednikow panstwowch jak policja w trakcie
    pracy.
    A akurat mam to w glowie , gdyz dokladnie na ten temat czytalem w tym
    tygodniu artykul/poradnik w zwiazku z wyjazdem na urlop.

    > To jesteś pewien, czy nie jesteś?

    wyraznie pisze , ze nie jestem , ale jako, ze RP jest czlonkiem uni i
    wiele regulacji prawnych sa identyczne lub b zblizone
    oczekuje , ze i ten obszar mogl zostac uregulowany podobnie.

    Czy wolno w RP naruszac fotograficznie sfere intymna i prywatna ?

    Czy zdjecia policjantow w czasie czynnosci sluzbowych sa popularne w
    naszej prasie ?

    informacja jest o tyle istotna , ze ktos z czytajacych znajdzie sie
    przeciez w uni poza granicami RP bedzie chcial sfotografowac ulice z
    Policjantem i ten mu moze zabroni - i takie jest prawo , choc
    powtarzam nie wiem czy w kazdym panstwie identzyczne

    Zaprzeczasz swej niepewności,
    > czy nie zaprzeczasz, bo się już pogubiłem w tej skomplikowanej,
    > asekuranckiej, konstrukcji zdania.

    > Może fotografować! Patrz archiwum tu i na pl.soc.prawo.

    byc moze tak , byc moze nie ,.

    Jesli policjant zabronil to pewnie musi sie do tego dostosowac , a
    potem skladac odwolanie , gdyby policjant sie pomylil.
    Skarzyc go o odszkodowanie z powodu nieuzyskanych przychodow.

  • 18. Data: 2009-05-04 11:55:32
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gtmfq2$p0o$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > się naokoło pukając się w główkę. Mogą. Nikt im nie zakaże. Ale
    > egzekwowanie ich własnych poleceń, niezgodnych z prawem, może spotkać się

    Jak to się ma do omawianego przypadku? Czy policjant nakazujący o rozejście
    się z miejsca wypadku, nakazujący nie wykonywania zdjęć nie działa przez
    przypadek w zakresie swoich uprawnień porządkowych i w celu
    zabezpiezpieczenia miejsca zdarzenia? Czy docenią Twoją niezłomną
    obywatelską pomoc jeśli będą się wykłócać o to czy możesz czy nie możesz
    fotografować?

    > No comments.

    Zasłyszany przypadek sprzed wielu lat. Dotyczył wówczas jakiegoś ochroniarza
    czy coś w tym stylu. Postrzelił jakiegoś fotografa. Nie wiem czy uda mi się
    odkopać źródło tej informacji.

    > Wiesz co? Nie pal już tego więcej.

    Aaaa więc pan poprostu jest ignorant. A ja się liczyłem z Twoimi opiniami...

    Łukasz Bąk

  • 19. Data: 2009-05-04 12:02:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > A akurat mam to w glowie , gdyz dokladnie na ten temat czytalem w tym
    > tygodniu artykul/poradnik w zwiazku z wyjazdem na urlop.

    To ja proszę w takim razie, aby wyłączano wszelki monitoring tam, gdzie
    jestem, bo nie życzę sobie być podglądany. Niezależnie w jakim celu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-05-04 12:35:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lukasz Bąk" <m...@g...com> wrote in message

    > Jednego tylko nie mogę zrozumieć - po co Tobie, do cholery, te zdjęcia
    > wypadków, policjantów itp. Proszę nie bredzić, że prasówka bo żaden "pan

    Ja zas nigdy nie pojme, po co ludzie wydaja tysiace zlotych na dlugi
    obiektyw i laza po jakichs bagnach o 5 rano tylko po to, zeby zrobic zdjecie
    ptaszka, identyczne jak milion pincet zdjec tego ptaszka przed nimi, po czym
    pokazywac je w swojej galerii ptaszkow, identycznej jak milion pincet innych
    amatorskich galerii amatorskich zdjec ptaszkow w sieci.

    Albo takie pstrykanie pociagow. Brandzluja sie ludziska, bo widzieli sklad
    numer EB120489 na czterdziestym piatym kilometrze trasy ze swinoujscia do
    torunia i zrobili nawet zdjecie wagonowi restauracyjnemu.

    Tez, kurna, bez sensu. Ale takie kurna maja hobby i to ich problem.

    Pozdrawiam
    Kamil