    From: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Mon, 4 May 2009 11:23:21 +0200

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gtm8q0$p2i$1@inews.gazeta.pl...

    > Publikowć również można. Polecam lekturę prawa autorskiego, z naciskiem na
    > osoby i sytuacje w których nie działa ochrona wizerunku.

    Pewnie masz na myśli Art 81 pkt 2 Ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    > No więc w teorii i zgodnie z literą prawa focić i publikować można. A w
    > praktyce, to jak policmajstry z przerostem ego będą chciały dosrać
    > upierdliwcowi, który śmie korzystać ze swoich swobód obywatelskich, to
    > znajdą na to sposób.

    Trochę sobie zażartowałem stosując cytat z brodą, że "daj mi człowieka a ja
    znajdę na niego paragraf". W żeczywistości nigdy nie wiemy z jakim
    wydażeniem mamy do czynienia i na co funkcjonariusze mogą być wyczuleni.
    Podobnie prokuratura która specjalnie nie będzie się zginać pod prawami
    autorskimi jak "nie są one przedmiotem sprawy" a fotograf zakłócił
    postępowanie. W tym wypadku jednostki AT czy inne mają kominarki, więc o ich
    wizerunek bym się nie martwił ale mamy jeszcze zatrzymanego w tej akcji.
    Który później nakieruje adwokata na to, że był fotografowany i że... itd.
    Więc panowie "z drogówki" zakazując nam fotografowania mogą to zrobić... w
    naszym interesie a nie aby nam ograniczyć "swobody obywatelskie".

    W dalszym ciągu podtrzymuje swoje zdanie, że posiadanie potrzeby
    fotografowania takich "imprez" musi się wiązać z jakimś interesem a to znów
    w cenie ma tzw. ryzyko. W innym przypadku sensu nie ma.

    A jeśli chodzi o ludzi w kominiarkach... przykładany do twarzy aparat
    fotograficzny + błysk flesha. Jak może zareagować człowiek szkolony do
    natychmiastowych reakcji na zjawisko "podejrzenia użycia bronii"? Czy
    wystrzeli? A może nie może? Ciekawe czy pomyśli o prawie autorskim?

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."