  • Data: 2009-05-04 20:59:07
    Temat: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: "see_you" <c...@e...trzy> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    > Oj, tu żeś Waszmość trafił kulą w płot. Gorzej - samobója sobie
    > strzeliłeś. Od niedawna w Wielkiej Brytanii jest zakaz fotografowania
    > służb mundurowych i niektórych budynków. Nawet nie musi być na budynku
    > tabliczki z zakazem. Po prostu masz wiedzieć, że nie wolno i już. Dzień
    > dobry Panie Orwell, fikcja staje się rzeczywistością.

    I co - skasowali zdjecia wszystkich rzadowych budynkow
    w Londynie na maps.google.com? No jakos tego nie widze...

    Nic nowego - tak jak komedie z Jasiem Fasola wcale nie sa komediami,
    tak mentalnosc Orwellowska kwitnie tu w najlepsze.

    Akurat przed dwoma tygodniami mialem okazje rozmawiac
    z tutejszymi policjantami o sprawie turysty z Wiednia,
    ktoremu ich koledzy polecili skasowac zdjecia z okolic Vauxhall.
    Moi rozmowcy na poczatku byli zdziwieni a pozniej stwierdzili,
    ze takie zachowanie ich kolegow moglo byc podyktowane
    obecnoscia tam budynku MI6 (angolskie CIA),
    ale zadnych kategorycznych opinii nie przedstawiali.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/S
    ecret_Intelligence_Service_building_-_Vauxhall_Cross
    _-_Vauxhall_-_London_-_24042004.jpg
    Na moje pytanie, czy maja taki rozkaz aby polecac komukolwiek
    kasowanie jego zdjec w aparacie, odpowiedzieli, ze absolutnie nie
    a ich reakcja zawsze uzalezniona jest wylacznie od przebiegu rozmowy
    z fotografujacym i sytuacji.
    Na moje drugie - upierdliwe i dociekliwe powtarzane pytanie
    - czy aresztowaliby mnie gdybym odmowil skasowania swoich zdjec
    (chocby tam byly niewiadomo jak "wazne" budynki)
    odpowiedzieli, ze na pewno nie, ale jeszcze raz powtorzyli,
    zebym to traktowal czysto indywidualnie.

    Z uwagi na to, ze ww. budynek jest gdzies na szczycie
    mojej dlugiej listy do gruntownego obfotografowania tutaj,
    domniemam, ze w koncu trafie na ciapciakow ktorzy zajda mi
    za skore swoja kretynska upierdliwoscia,
    bo to statystycznie to niemozliwe, zebym zawsze
    spotykal tu rozsadnych policjantow.
    --
    see_you