  • Data: 2009-05-05 06:01:18
    Temat: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gtn36m$mni$1@inews.gazeta.pl...
    > Cały czas rozchodzi się o to, że fotograf nie włazi celowo na miejsce
    > akcji, chyba że już tam był, nie placze się pod nogami, nie utrudnia i nie
    > błyska fleszem po oczach. Ma taki wpływ na wydarzenia, jak powietrze - nie
    > ma go, nie widać, nie słychać.

    Takiego zachowania można się domagać od człowieka pracującego zawodowo jako
    fotoreporter. Dlatego też im powierzył bym popełnianie obowiązku
    informowania społeczeństwa o temu podobnych wydażeniach a nie szczucie
    amatora który bazując na bełkocie para-prawnym z grupy dyskusyjnej wlezie
    gdzie nie powinien "bo przecież ma prawo" i żaden parszywy glina w masce nie
    będzie mu zabraniał.

    > Jeśli jakiemuś nerwusowi jednak przeszkadza, to ciąg dalszy zależy tylko
    > od zastraszenia fotografa bezprawną groźbą. Jeśli się uda. Jak ktoś nie
    > zna przepisów, czy jest małolatem, to da się zastraszyć bez problemu.
    > Władza deprawuje. Grunt to wypowiadać swoje polecenia nie znoszącym
    > sprzeciwu głosem i z pewnością siebie. Strachliwi odpuszczą wtedy.

    - Czy przyjmuje pan mandat? - nie znoszącym sprzeciwu głosem
    - Tak!
    - Może się pan odmówić wówczas...
    - Odmawiam!

    No paranoja. Co pan gadasz. (Coś zaszczuty ten naród.) ;)

    > Po błysku fleszem? Z czym mu się błysk skojarzył? To chyba jakiś strasznie
    > znerwicowany psychol był.

    Odważna opinia. Wpływ w.cz. tak bardzo wpływa na wyobraźnię czy jak?

    > Nie ignorant, tylko znający co nieco prawo (nie jestem prawnikiem) i nie
    > dający się zastraszyć byle tupeciarzowi wydającemu bezprawne
    > rozkazy/polecenia.
    > Nie żebym czatował na jakieś sytuacje z aparatem przy oku. Nie noszę go na
    > co dzień. Nie przeszkadza to jednak nie dać zbić się z tropu pod byle
    > pretekstem.

    Tak, trzeba być czujnym bo znów ktoś będzie chciał nas uwięzić i otumanić
    działając ponad prawem.

    Zgodzę się, że trzeba znać swoje prawa oraz domagać się ich egzekwowania.
    Jednak w przypadku nad którym rozprawiamy poprostu odzywa się zdrowy
    rozsądek. Pan policjant z pewnością nie miał by ochoty smarować w raportach
    dodatkowego wątku z jakimś napalonym amatorem fotografii którego nijak nie
    można było uspokoić bo wymachiwał jednym art z ustwy o prawie autorskim a
    jak widział co nieco więcej to może i konstytucją. Nadużycia moga się
    pojawić z obu stron jednak taka ich prezentacja może prowadzić jedynie do
    celowego zakłócania pracy policji przez ludzi lubiących fotografować. Bo
    przecież nie będzie nam glina poleceń wydawał i najlepiej jakby nam
    "skoczył". Lepiej by było koledze podsunąć linka do jakiegoś taniego/dobrego
    szkła min. 600mm aby się w oczy nie rzucał i niech poluje na ATeków, tak jak
    wcześniej napisałeś, byle by pod nogi nie właził.

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."