eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaFotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie › Re: Fotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie
  • Data: 2009-09-08 07:51:15
    Temat: Re: Fotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam niestety dylemat związany z ustaleniem "bezpiecznego" czasu migawki dla
    > zdjęcia nieporuszonego : - teoria mówi o odwrotności ogniskowej - dla 50mm -
    > 1/50 sekundy - ale dla matrycy APS-C mam mnożnik 1:5 dla ekwiwalentu dla
    > pełnej klatki (35mm) - czyli 50mm zamienia się na 75mm - ale fizycznie dla
    > body ogniskowa jest niezmiennie 50 mm - więc przyjmuję 1/50 sek. .

    nie -powinenes przyjac ekwiwlent ogniskowej. z cala pewnoscia.

    dla aparatow lekkich z migawka szczelinowa i klapiacym lustrem
    przyjmuje sie nawet bezpieczniej 1/(2*ekw.F)

    1/ekwF dotyczy raczej spokojnej reki. i aparatow bezlustrzanych z
    migawka centralna ale jak nizej piszesz duzo zalezy od warunkow.