eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaFotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie › Re: Fotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie
  • Data: 2009-09-08 08:25:52
    Temat: Re: Fotografia makro z pieścieniami pośrednimi a nieporuszone zdjęcie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krasnal" <k...@o...pl> napisał:

    >[...]
    > No tak, zgadzam się. Ogólne pytanie to ogólna odpowiedź :). Robię czasem
    > makro na 90mm a nawet duże skale z pierścieniami i statywu nigdy nie
    > używam. Mam wtedy dyfuzor i nie martwię się o poruszenie, skoro czas daję
    > około 1/125s czy 1/180s. No i staram się podpierać aparat na ręku czy
    > czymś
    > innym.

    Jeżeli dominujacym światłem jest światło lampy błyskowej (a wspominasz o
    dyfuzorze - więc zapewne właśnie lampy używasz) to decydujace znaczenie ma
    nie czas otwarcia migawki a czas błysku - a ten przy niewielkich
    odległościach (a więc i niewielkiej energii błysku) jest prawdopodobnie
    znacznie krótszy od czasu otwarcia migawki.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)