  • Data: 2009-03-15 02:17:28
    Temat: Re: Formularz wielojęzyczny
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Mar 2009 23:59:22 -0000, Mirosław Zalewski <miniopl@cut_this.gmail.com>
    wrote:

    > PorneL z pewnością wie co mówi, ale możesz spróbować dodać do formularza
    > accept-charset="kodowanie"
    > Gdzie w miejsce ,,kodowanie" wstawisz UTF-8 lub ISO-8859-7.
    >
    > Nie mówię że pomoże, ale z pewnością spróbować nie zaszkodzi.

    Jak już co, to UTF-8. Da się je wykryć (czyli nawet jak klient nie dostanie
    informacji o kodowaniu, to może zgadnąć) i jest domyślne dla URL-i (przeglądarka z
    klientem poczty komunikuje się przez mailto:). Nie widzę powodu, dla którego ISO
    miało by działać lepiej. Jak już co, to codepage używany domyślnie przez greckie
    Windows 9x ma większe szanse.

    Poniższy eksperyment zadziałał mi w Apple Mail, ale nawalił w Opera M2 i Thunderbird
    (znaki były w urlencode):

    <!DOCTYPE html>
    <form method=post enctype="text/plain;charset=UTF-8"
    action="mailto:s...@e...com?Subject=testuj%C4%99
    &amp;Content-Type=text/plain;charset=UTF-8">
    <input name=x value="testuję"><input type=submit>
    </form>

    Ale nawet jak rozwiąże się problem kodowania, to pozostaje problem użytkowników
    webmaili, kafejek (gdzie jest mała szansa na działające mailto:), tych co nie chcą
    ujawniać swojego adresu e-mail, etc.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");