  • 1. Data: 2009-03-14 21:02:32
    Temat: Formularz wielojęzyczny
    Od: "Robert" <s...@o...eu>

    Witam.

    Mam problem ze zrobieniem formularza, który będzie wysyłać email do mnie z
    wypełnionym formularzem w języku greckim.

    Kod:
    <form enctype="text/plain" action="mailto:a...@o...pl?subject=Wiadomosc ze
    strony" method="post">
    Name: <br>
    <input type="text" name="name" value="" size="40" maxlength="50"><br>
    <input type="submit" value="Send">
    </form>

    Po wypełnieniu formularza w języku greckim, przychodzi do mnie email z
    "krzaczkami".

    Co zrobić, żeby znaki były poprawne ?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
    Robert

  • 2. Data: 2009-03-14 21:24:32
    Temat: Re: Formularz wielojęzyczny
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 14 Mar 2009 21:02:32 -0000, Robert <s...@o...eu> wrote:

    > Mam problem ze zrobieniem formularza, który będzie wysyłać email do mnie
    > z wypełnionym formularzem w języku greckim.

> [...]

    Zapomnij. Formularze z mailto: nigdy porządnie nie działały. Musisz odbierać
    formularz na serwerze i sam sobie wysłać e-mail.

    Kodowanie wszystkiego musi być w UTF-8. Tytuł i nagłówki e-maila ponadto wymagają
    specjalnego kodoawnia (quoted-printable).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-03-14 23:59:22
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 14. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Robert:

> [...]
    > Name: <br>
    > <input type="text" name="name" value="" size="40" maxlength="50"><br>

    PorneL z pewnością wie co mówi, ale możesz spróbować dodać do formularza
    accept-charset="kodowanie"
    Gdzie w miejsce ,,kodowanie" wstawisz UTF-8 lub ISO-8859-7.

    Nie mówię że pomoże, ale z pewnością spróbować nie zaszkodzi.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2009-03-15 02:17:28
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 14 Mar 2009 23:59:22 -0000, Mirosław Zalewski <miniopl@cut_this.gmail.com>
    wrote:

> [...]
    > Gdzie w miejsce ,,kodowanie" wstawisz UTF-8 lub ISO-8859-7.
    >
    > Nie mówię że pomoże, ale z pewnością spróbować nie zaszkodzi.

    Jak już co, to UTF-8. Da się je wykryć (czyli nawet jak klient nie dostanie
    informacji o kodowaniu, to może zgadnąć) i jest domyślne dla URL-i (przeglądarka z
    klientem poczty komunikuje się przez mailto:). Nie widzę powodu, dla którego ISO
    miało by działać lepiej. Jak już co, to codepage używany domyślnie przez greckie
    Windows 9x ma większe szanse.

    Poniższy eksperyment zadziałał mi w Apple Mail, ale nawalił w Opera M2 i Thunderbird
    (znaki były w urlencode):

    <!DOCTYPE html>
    <form method=post enctype="text/plain;charset=UTF-8"
    action="mailto:s...@e...com?Subject=testuj%C4%99
    &amp;Content-Type=text/plain;charset=UTF-8">
    <input name=x value="testuję"><input type=submit>
    </form>

    Ale nawet jak rozwiąże się problem kodowania, to pozostaje problem użytkowników
    webmaili, kafejek (gdzie jest mała szansa na działające mailto:), tych co nie chcą
    ujawniać swojego adresu e-mail, etc.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");