eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetFirma Epson i potyczki z drukarką...Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
    Date: Sat, 1 Jun 2013 19:45:05 -0500
    Organization: prywatna
    Lines: 2
    Message-ID: <koe4a1$8gh$1@dont-email.me>
    References: <ko6fb9$djm$1@dont-email.me>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <ko917b$gn7$1@dont-email.me>
    <w...@m...przemekryk.no-ip.info>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 2 Jun 2013 00:40:33 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="154fbb6857a9e96c23ea3cb72d397f4c"; logging-data="8721";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18rmC8wm/2bnL1sg+3w/ZYc"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <w...@m...przemekryk.no-ip.info>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:uDZdtiWGTB55NA228DPJqAmARtk=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1226339 pl.misc.elektronika:647812
    [ ukryj nagłówki ]

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    news:wa4uu3tao86n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
    ...
    > Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
    > odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych.
    > I zdaję sobie sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również
    > zdaję sobie sprawę, że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach
    > / whateverach od grudnia 2012 i już działanie na pamięć może się mścić.

    Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań
    detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek
    instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były
    w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw
    po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak
    wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.

    > Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
    > wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś
    > zamiast
    > black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba
    > upewnić.
    > Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)

    Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze.
    Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo
    czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy
    jest od nich dwa razy większy.

    > Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset
    > do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.

    :-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.

    > Po czwarte primo. Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
    > posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
    > przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.
    >
    > Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
    > eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
    > odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i
    > dosłanych
    > z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki,
    > na
    > których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
    > number - byłoby pysznie.

    Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...

    > Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
    > zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
    > kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.

    data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego
    co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami
    nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...

    > Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy.
    > Istnieje
    > niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
    > zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
    > coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
    > poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
    > jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd
    > problem.
    >
    > Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
    > razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w
    > sterownikach
    > nie miał jak ,,skazić" tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
    > Malinowego...

    Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem
    pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek,
    więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem,
    bo mi się nie chciało...

    > Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych
    > z transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
    > wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona.
    > Jeżeli
    > wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w
    > elektronice
    > / wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.
    >
    > Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
    > zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
    > poczytnych serwisów internetowych. :)
    >
    > Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale
    > faktem
    > jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
    > to z serią Stylus Pro.

    Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem...
    Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: