eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetFirma Epson i potyczki z drukarką...Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
  • Data: 2013-06-02 04:22:23
    Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 1 Jun 2013 19:45:05 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    > news:wa4uu3tao86n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
    ...
    >> Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
    >> odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych.
    >> I zdaję sobie sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również
    >> zdaję sobie sprawę, że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach
    >> / whateverach od grudnia 2012 i już działanie na pamięć może się mścić.
    >
    > Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań
    > detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek
    > instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były
    > w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw
    > po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak
    > wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.

    Fotka i odwołanie do tego, co było w instrukcji do drukarki. Tak na wszelki
    wypadek.

    >> Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
    >> wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś
    >> zamiast
    >> black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba
    >> upewnić.
    >> Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)
    >
    > Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze.
    > Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo
    > czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy
    > jest od nich dwa razy większy.

    Ja nie mówię, że zrobiłeś coś źle. Ja tylko mówię - sprawdź po raz
    pierdyliardpierwszy, a najlepiej zrób tofkę. :D

    >> Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset
    >> do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.
    >
    > :-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.

    Manual w garść i... :D

    Seriously - pomóż serwisowi odzierając go z każdej kretyńskiej nawet opcji.

    >> Po czwarte primo. Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
    >> posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
    >> przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.
    >>
    >> Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
    >> eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
    >> odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i
    >> dosłanych
    >> z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki,
    >> na
    >> których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
    >> number - byłoby pysznie.
    >
    > Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...

    Nie. Chodzi mi o to, że drukarka zgłasza się jako:
    - model XP-600 v.1

    W liście materiałów eksploatacyjnych widzisz:
    - czarny tusz - oznaczenie modelu P/N XXXXX

    Jeżeli mzas stare zbiorniki, na których drukarka działał poprawnie i nowe,
    to porównaj czy na nalepce starych i nowych P/n (czy inne iznaczenie) jest
    identyczne. Daleki strzał, ale sprawdź.

    >> Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
    >> zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
    >> kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.
    >
    > data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego
    > co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami
    > nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...

    Epson w manualu wspomina w porusza w dziale troubleshooting, że mogą to być
    stare tusze. Jeżeli do zastępczych drukarek stare zbiorniki dostarczają... No
    ja bym się wściekł.

    >> Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy.
    >> Istnieje
    >> niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
    >> zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
    >> coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
    >> poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
    >> jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd
    >> problem.
    >>
    >> Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
    >> razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w
    >> sterownikach
    >> nie miał jak ,,skazić" tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
    >> Malinowego...
    >
    > Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem
    > pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek,
    > więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem,
    > bo mi się nie chciało...

    Autotest w każdym przypadku wyszedł chusteczkowo?

    >> Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych
    >> z transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
    >> wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona.
    >> Jeżeli
    >> wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w
    >> elektronice
    >> / wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.
    >>
    >> Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
    >> zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
    >> poczytnych serwisów internetowych. :)
    >>
    >> Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale
    >> faktem
    >> jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
    >> to z serią Stylus Pro.
    >
    > Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem...
    > Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.

    Ja wychodzę z założenia:
    - podaj helpdeskowi wszystkie informacje (nawet te, o które helpdesk nie
    prosi)
    - czekaj na reakcję

    Jak reakcja jest typu ,,proszę wyłączyć i włączyć komputer" w przypadku
    urządzenia, które wcale podłączane do komputera być nie musiało - oj
    helpdesk się robi spocony.
    Z tuszami sprawdź wszystko by the book - czyli wg instrukcji. Jeżeli tego
    jesteś pewien (i masz na to dokumentację foto) - rób dym. :D

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: