eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
    BS3S
    Date: Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vbcg1s$891$1@news.chmurka.net>
    References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
    <e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
    <3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org>
    <12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
    <vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
    <9...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 5 Sep 2024 14:43:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="8481";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:fCkzJ/49ngeGwTwhgiqZgevkbI4=
    sha256:w5IeXavJUdPLPeLCZwOLBEajgXBl+39+hFhhEL7SGSk=
    sha1:S6ruGnB5UEDMF4xCfehxoWmpoks=
    sha256:y/I6RAqrtgArHMa0Y4CWQaQzN0aTQEV8Us8vrB+1oR8=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <9...@4...net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 240905-2, 5.9.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724203
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
    > On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 05-09-2024 o 10:56, J.F pisze:
    >>>>> On Wed, 4 Sep 2024 20:00:49 +0200, Myjk wrote:
    >>>>>> Wed, 4 Sep 2024 18:32:33 +0200, Cavallino
    >>>>>>> Trochę realizmu.
    >>>>>>> W trasie może tyle wyjść (gdy nie ma mrozu), ale jak jeździsz na
    >>>>>>> dystansach typowych dla bev, czyli krótkie jazdy po mieście, to prędzej
    >>>>>>> 50% niż 15%.
    >>>>>>
    >>>>>> Ale tu wszyscy przecież codziennie do Bułgarii
    >>>>>> albo do Włoch na narty jeżdżą po 1000km lekko.
    >>>>>
    >>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>>> czym pojechać?
    >>>>>
    >>>>> Albo jak ? :-)
    >>>>
    >>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>>> jedziesz dalej.
    >>>
    >>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >>
    >> Naprawdę tak jest.
    >> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    >> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    >> starszą używkę, to godzinę.
    >
    > No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,

    A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?

    > trzeba miec odpowiednią ładowarkę,

    Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
    W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.


    > trzeba lubic ryzyko i jeździc na
    > prawie pustej baterii,

    Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
    oznacza pustej baterii.

    > A wiadomo jak długo tak, tzn co będzie jak się bateria trochę zuzyje
    > po roku czy dwóch?

    Nie zużyje się.


    >
    > No ale posiadacze Tesli na ładowarkach Tesli mają chyba mniej
    > kłopotów?

    Wręcz przeciwnie, bo nie ładują się tak szybko, SC są mocniej oblegane
    niż np. nieco droższe Ionity, no i krzywą ładowania mają gorszą.

    > To ile jest tych odpowiednich ładowarek na trasie np
    > Wrocław-Chorwacja

    Akurat co mniej niż 300 km są Ionity, nawet nie trzeba szukać, auto samo
    znajdzie.
    Nawet moje, 3 letnie już to potrafi.
    Zaplanuje całą trasę, wystarczy tylko jechać jak mówi.

    >> Może będę zmieniał auto, bo już 3 lata mijają, hybryd nie wykluczam.
    >
    > No jakze tak, Ty, taki elektryczny, będziesz smrodził ? :-P

    Na trasie.
    Po mieście na prądzie.

    >
    >> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    >> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    >> drodze.
    >
    > Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
    >
    > Ale zimą

    Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.

    >> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
    >
    > Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)

    Oczywiście że są.
    Na kwasiakach, ale zawsze.

    >
    >>>> Utrzymanie ciepła potrzebuje drastycznie mniej energii niż dogrzanie o
    >>>> 20 stopni.
    >>> Mam wątpliwości.
    >> Wolno Ci.
    >> A ja mam empiryczne obserwacje, które mają w pompie Twoje wątpliwości.
    >
    > nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.

    A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: