  • Date: Fri, 22 Jul 2011 14:05:12 +0200
    From: Rychu <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi z aluminium kutego, czy ktoś to ma

    W dniu 2011-07-22 13:28, MarcinJM pisze:

    > Zawsze metal odkuwany/walcowany bedzie mial lepsze wlasciwosci od
    > odlewu. Przez kucie material jest hmm... zageszczany.

    Bardziej chodzi o to, że w odlewach powstaje wiele miejsc,
    w których występują różne wtrącenia/zanieczyszczenia, które
    to powodują powstawanie wewnętrznych nierównomiernych naprężeń.
    Takie skutkują powstawianiem mikropęknięć, a to bardzo osłabia
    strukturę i naraża na łatwiejsze uszkodzenie.

    Odchodząc od pojedynczych egzemplarzy, czyli odrzucając takie, które
    posiadają po prostu niską jakość wykonania... dla takiej felgi
    nie powinno mieć znaczenia czy jest kuta czy odlewana, prędzej dla
    np. korbowodów i tłoków, gdy mamy do czynienia z bardzo dużymi siłami.
    O ile oczywiście mówimy o normalnej jeździe, a nie atakowaniu na łosia
    krawężników, albo jakiejś ekstremalnej jeździe po kamieniach z oponami
    o niskim profilu, albo skokach autem.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)