eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi aluminiowe - porady praktyczneRe: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
  • Data: 2012-11-14 15:26:11
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Filip <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-11-14 15:12, AL pisze:

    >> Zapewniam Cię, że nawet jak "coś" się dostanie w gwint, to nie zaszkodzi
    >> to coś temu gwintowi.
    >>
    >>> A skoro juz czyszcze osadzenie otw.srodkowego i piasty, to co szkodzi
    >>> przejechac rowniez sruby.
    >>>
    >> Osadzenie piasty czyścisz?
    >>
    >> Śrub się nie czyści, to nie są śruby do silnika.
    >>
    > no tak - lepiej wkrecic z syfem a za pol roku sie meczyc i klnac.
    >
    Po pierwsze, o jakim syfie piszesz? O jakichś kosmicznych klejach czy
    co? Jak wsadzisz śruby do pudełka czy do siatki i zawiniesz na pół roku
    to żaden syf się nie dostanie na gwint.
    Po drugie: według słowników poprawnościowych właściwa forma to kląć nie
    klnąć. Wybacz, mnie tu wrzucają za taranowanie-tarasowanie, co wkradło
    się zwyczajne przetwórstwo słownikowe, to ja będę teraz wszystkich
    poprawiał.
    Po trzecie osadzenie piasty powinno być czyste, bez żadnego smaru.

    >>>>> i pryskam gwint smarem miedziowym w
    >>>>> sprayu.
    >>>>
    >>>> Takich rzeczy się nie robi. Śruba ma się nie wykręcić podczas jazdy, po
    >>>> co Ci ten smar miedziowy!!!
    >>>>
    >>> Smar miedziowy by sie nie zapieklo (profilaktyka) - i jest to jedno
    >>> sprysniecie spry'em na gwint.
    >>> A kola jak dotad nie zgubilem.
    >>>
    >> Jeszcze raz powtórzę, nie robi się czegoś takiego. W żadnej wulkanizacji
    >> tak nie robią ani w żadnej fabryce ani w żadnym warsztacie
    >> autoryzowanym. Śrub do kół się niczym nie pryska ani nie smaruje.
    >>
    > no to ja tak robie i nie musze potem kkopac godzine w kolo jak Ty lub
    > uzywac 2 metrowych przedluzaczy do odkrecenia sruby.

    Ja nie kopię śrub, gdzieś Ty to wyczytał. Ja używam samochodu nie tylko
    do jazdy po prostej i na zakrętach w mieście. Używam też auta do jazdy
    która nie jest uważana za jazdę normalną i na skutek przeciążeń felga
    aluminiowa się zapieka, jest to normalne.

    > Tak samo jak w warsztacie kaze dokrecac sruby kol recznym kluczem a nie
    > pneumatycznym kluczem.

    Nie ma takiej potrzeby aby dokręcać śruby nierównomiernie z
    nierównomierną siłą, to jest jeszcze gorsze niż dokręcenie pneumatem na
    II. Jeśli już rozkazujesz komuś dokręcać ręcznie, to rozkaż aby użył
    klucza dynamometrycznego abyś miał wszystkie śruby dokręcone tym samym
    momentem.

    > Moze sprobuj?
    >
    >>>>> Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
    >>>>> druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.
    >>>>>
    >>>> Bo masz lekkie auto, którym nie jeździsz mocno, dlatego nie zapieka Ci
    >>>> się.
    >>>>
    >>> no 1.5t (waga netto) to nie ciezkie fakt (ale ciezsze niz kompakt) :)
    >>> Z zaladunkiem > 2t - no jak piorko
    >>>
    >> I latasz tym bokami z butem w podłodze w weekendy.
    >>
    > nie to miniwan - wiec sie nie nadaje
    >
    Więc nie masz dużych przeciążeń na koło. Od zwykłej jazdy felga
    aluminiowa nie powinna się mocno zapiec.

    >>> No chyba, ze ty Tirem jezdzisz i z takiej skali masz porownanie - to
    >>> fakt mozesz se w takie kolo kopac ;)
    >>
    >> Nie, w osobówce, nieco cięższej od Twojego.
    >>
    > i latasz tym na boki?
    > Moze ten problem z tym zdjeciem kola wynika, ze za bardzo do kraweznikow
    > dobijasz bokiem ;)
    >
    Pominę powyższy mało trafny komentarz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: