  • Data: 2019-04-10 15:06:14
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    news:q8kirp$dka$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Wydaje mi się, że żadne z tych słów nie jest znakomitym odpowiednikiem.
    > Dla mnie angielskie 'feature' znaczy jednocześnie cecha i zaleta. Ale to

    To używać także słowa "zaleta". IMHO zaleta, to cecha, zaliczylbym te
    określenia do jednego wora... Ale jak już koniecznie ktoś musi, niech używa
    niespolszczonego "feature", nie będzie tak raziło. Bo tak, to mi się po
    prostu "fiuczer" kojarzy z fiutem.

    > jest tylko moje wyczucie na podstawie wielu spotkań ze słowem feature. Nie
    > jestem absolutnie pewien.

    Mimo wszystko język polski jest dosć elastyczny, a te znaczenia nie sa tak
    niszowe, tak unikatowe, aby na siłę bylo używane spolszczone ficzer,
    fiuczer, zamiast pożądanego cecha, wlaściwość, zaleta.
    Mnie oólnie chodzi o to by unikać ze wszechmiar zachwaszczania jezyka takimi
    slowami.