  • Data: 2019-04-12 13:55:41
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Już chadzałem do klopa na spaw slysząc to w polskich rozmowach.

    Ale u Anglikow to slowo wieloznaczne :-)

    >Chętnie zapoznam się z definicją, ale każdego niezaleznie (aby nie
    >wpływali na siebie, niesugerowali (się)), aby dobrać jakieś słowo.
    >Skloniłbym się do pozostawienia pod takim warunkkiem (nie, nie będę
    >dyktowac, rzucę propozycje), że jakoś ogarnie się brzmienie i
    >pisownię, tego wyrazu, ay nie brzmiał jak czkawka teściowej.

    taka
    -pozytywna cecha,
    -cecha warta podkreslenia,
    -chyba troche mniej niz "zaleta" ..

    >Elektron istnial wcześniej, to bursztyn.

    A co to za francuszcyzny - bursztyn to bursztyn, a nie zaden elektron
    :-)

    Pardon, przeciez to zapozyczenie z niemieckiego, u nas to chyba jantar
    :)

    >Newsy - to nieco naduzycie ale "z bolem serca" przyjmuję,
    >klasyfikujac takie użycie, jako określenie zastosowania i użycia w
    >pewien odrebny, okreslony sposób "wiadomości-nowości".
    >Uważam, że to, co ja wlaśnie piszę, nie musi, a nawet, po naszemu/"po
    >polskiemu" nie jest niusem/newsem, jest wiadomością.

    No to jeszcze musisz przetlumaczyc "usenet" :-P

    >...to pech "Houston, mamy problem"...
    >No wlaśnie, wykluczliśmy chyba "feature" (no, jak ktoś musi,niech nie
    >spolszcza pisowni i może ujmuje w cudzzysłów?) jako element wspólny z
    >"wada".

    no ba - jakbys od poczatku kupil gniazdko z ficzerem łatwego
    wylatywania, to bys nie musial narzekac na pech :-)

    Nawiasem mowiac - sa takie do telefonow.
    Krociutka wtyczka z niewiele wystajaca czescia ... i na kablu druga
    czesc zlacza, z magnetycznym zatrzaskiem.
    Odporne na upadki i szarpniecia kabla.

    >Właściwość, rozwiazanie, cecha, nie musi być zaletą.
    >"przephaszam za pahdą", ale mam pierdolca na tym punkcie, winię o to
    >szkołę, która srała uczniom do głów literaturą, aż się można było
    >porzygać, a nie nauczyła ropoznawania jej treści, nie nauczyła
    >wypowiadać sie o niej ladnie, gramatycznie, bączyła takie tam
    >pierdolenia typu "co poeta mial na mysli", itd.

    https://edukacja.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/59
    5561,egzamin-gimnazjalny-fraszka-sztaudynger-pytania
    -zadanie.html

    Starzeje sie ... zajelo mi to pare minut :-)

    >PS dobrze, że piszemy "weekend",a nie lykend, czy likend, łikęd,
    >itd...

    Softłer, hardłer .... dżojstik, interfejs ...

    >Przepraszam za literowki, ale mam chu... klawiaturę w tej parodii
    >laptopa, jaką jest Kiano Slimnote 14.2, poza tym palce po choorobie
    >mam jeszcze

    Kiano Chudanotka :-P

    J.