  • Data: 2019-04-12 01:10:33
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:15s6q1p95kcm5$.vw4h6f97zscr$.dlg@40tude.net...

    > to jeszcze poszukaj default :-)

    Już chadzałem do klopa na spaw slysząc to w polskich rozmowach.

    > No wlasnie nie ma.

    Chętnie zapoznam się z definicją, ale każdego niezaleznie (aby nie wpływali
    na siebie, niesugerowali (się)), aby dobrać jakieś słowo. Skloniłbym się do
    pozostawienia pod takim warunkkiem (nie, nie będę dyktowac, rzucę
    propozycje), że jakoś ogarnie się brzmienie i pisownię, tego wyrazu, ay nie
    brzmiał jak czkawka teściowej.

    > tylko co bys biedny dzis zrobil - elektronika, tranzystor, komputer,

    Elektron istnial wcześniej, to bursztyn. Poza tym, wyrazy te też były
    nadżywane. Ale nie brzmiały jak pierdy nielubianej ciotki.

    > mikroprocesor, internet, newsy ... na szczescie moglibysmy uzywac

    Newsy - to nieco naduzycie ale "z bolem serca" przyjmuję, klasyfikujac takie
    użycie, jako określenie zastosowania i użycia w pewien odrebny, okreslony
    sposób "wiadomości-nowości".
    Uważam, że to, co ja wlaśnie piszę, nie musi, a nawet, po naszemu/"po
    polskiemu" nie jest niusem/newsem, jest wiadomością.

    > sprzęgu lub międzymordzia :-)

    To przynajmniej ma akcent humorystyczny i mimo bycia chwastem, można
    zaakceptować, ale wyłącznie jako kolokwializmy.

    > A to zalezy. Jak wtyczka od komputera wyleci i pare godzin pracy
    > zniknie, to wada, ale jak wtyczka nie wyleci, tylko gniazdko ze
    > sciany, albo wtyczka nie wyleci, za to Ty polecisz i zeby polamiesz

    ...to pech "Houston, mamy problem"...

    No wlaśnie, wykluczliśmy chyba "feature" (no, jak ktoś musi,niech nie
    spolszcza pisowni i może ujmuje w cudzzysłów?) jako element wspólny z
    "wada". Właściwość, rozwiazanie, cecha, nie musi być zaletą.
    "przephaszam za pahdą", ale mam pierdolca na tym punkcie, winię o to szkołę,
    która srała uczniom do głów literaturą, aż się można było porzygać, a nie
    nauczyła ropoznawania jej treści, nie nauczyła wypowiadać sie o niej ladnie,
    gramatycznie, bączyła takie tam pierdolenia typu "co poeta mial na mysli",
    itd.

    PS dobrze, że piszemy "weekend",a nie lykend, czy likend, łikęd, itd...
    wyglądało by to koszmarnie, tak pokracznie... Jest dobre okresleniepolskie-
    "koniec tygodnia", alemogło by niezostac dobrze zrozumiane, a tak chwascik
    precyzuje sytuację... Zatem - fiuter - jak i co precyzuje? Łatwo przecież,
    zwlaszcza w nieprecyzyjnej wymowie, czy spolszczeniu, pomylić feature z
    future. napisanie tego w oryginalnej pisowni, co posstuluję, rozwieje
    wątpliwości.

    Przepraszam za literowki, ale mam chu... klawiaturę w tej parodii laptopa,
    jaką jest Kiano Slimnote 14.2, poza tym palce po choorobie mam jeszcze
    niezbyt sprawne, ne mam sily tego korygować. Muszę naprawić zasilacz, by
    miec w dzialaniu normalnego laptopa. (alb nowy kupić, kostuje 54 PLN).