eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
  • Data: 2010-04-05 20:05:43
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:hpcpc9$je9$5@news.onet.pl...

    > I? Wg mnie to nie wada. Chyba nie masz instalacji oświetleniowej
    > przewodami poniżej 1mm^2? A licznik mierzy zużycie energii więc mnie
    > akurat nie obchodzi,

    Nie zrozumiałeś. Chodzi o cos fi.
    Wprowadzili świetlówki, bo są bardziej ekologiczne.
    Jak ekologiczne jak z rtęcią.
    Jak ekologiczne jak utylizacja jest bardzo problematyczna (jaki procet ludzi
    odda ją do specjalnego pojemnika, jaka pewność że się tam nie stłucze i rtęć
    i luminofor nie pójdą w ziemię lub powietrze)
    Jak ekologiczne jak elektrownia wcale nie zostaje odciążona przez mniejsze
    zużycie prądu.

    I to co powżej to mnie jako użytkownika nie interesuje.
    Ale:
    Jak ekologiczne jak wytworzenie ich jest bardzo energochłonne - kosztowne.
    Awaryjne, to już zwiększa cenę.
    Jakość świecenia też ma wiele do życzenia.
    Różnica sprawności też nie jest bardzo duża. Świetlówka zwraca się jeżeli
    była przez rok używana. Jeżeli padła wcześniej to wtopa - jest bardziej
    pieniądzożerna od żarówki.

    Testowałem kilka świetlówek i jak na razie obrałem kierunek przedłużania
    trwałości żarówek.

    --
    Desoft