eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
  • Data: 2010-04-05 20:23:34
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > podpinam żarówkę 100W - pobiera ok 9A

    12V * 9A = 108W - żarówka pobiera 100W, 8W poszło w grzanie przetwornicy.
    Sprawność przetwornicy 7,5% (żarówka jest rezystancją)

    > podpinam świetlówkę 20W (odpowiednik świecenia 100W) - pobiera 2A

    12V * 2A =24W - świetlówka pobiera 20W, dodać 7,5% daje 21,5W pozostałe
    2,5VA wraca do elektrowni, to jest 12,5%

    Świecąc świetlówką 20W zamiast żarówki 100W marnujemy 12,5% energii.
    Nie wiem ile kosztuje teraz energia bierna. Zakłady produkcyjne są zmuszone
    płacić za nią (a tania nie jest) lub kompensować. Zwykły użytkownik - nie,
    ale ktoś za to musi zapłacić... Inteligentnym inaczej ekologom wydaje się że
    za to płaci tamten pan?

    --
    Desoft