    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FPGA zamiast PLC
    Date: Tue, 23 Dec 2014 16:54:15 +0100

    W dniu 2014-12-23 o 14:16, Piotr Dulik pisze:
    > Taki pomysł z serii dziwnych - zamiast tradycyjnie budować sterowanie
    > urządzenia na jakimś PLC, pomyślałem żeby zastosować płytkę z FPGA, w
    > który wpakowałoby się algorytm sterujący.

    Oczywiście, że da się wpakować w FPGA algorytm sterowania. W ten sposób
    zrobisz automat na FPGA. Ale to nie oznacza, że będziesz miał sterownik
    PLC. Jak spełnisz warunek żeby był programowalny? Chyba nie przez to, że
    go możesz zaprogramować w VHDL? Jeśli zrobisz prosty, programowalny w c
    czy asm, kontroler na procesorze, to też nie oznacza, ze zrobiłeś
    sterownik PLC. Nawet jeśli zrobisz mu I/O na 24V.
    Kiedyś zrobiłem klientowi prosty automacik na GALu. To chyba nie
    oznacza, że zrobiłem PLC na GALu.
    Teoretycznie było by to dużo
    > szybsze niż PLC (algorytm mógłby być nawet wykonywany równolegle zamiast
    > szeregowo), trudniejsze do skopiowania, użytkownik miałby mniejszą
    > możliwość grzebania tam gdzie nie powinien.

    Ale zaletą PLC jest to, że użytkownik może sobie w nim grzebać. Ja
    uważam za normalne, że klient domaga się kodu źródłowego.

    Żeby nie wynajdywać koła na
    > nowo, "pogooglałem" trochę za takimi rozwiązaniami, i nic sensownego nie
    > znalazłem.
    > Czy są jakieś uniwersalne płytki z FPGA nadające się do zastosowania w
    > automatyce (I/O na 24V, obudowa przemysłowa itd.)? Czy są może jakieś
    > gotowe środowiska programistyczne do tego typu aplikacji, żeby nie
    > dłubać wszystkiego w VHDL?

    Matlab z Simulinkiem wzbogacony o HDL Coder. Wyjdzie ci dość drogo.

    http://www.bdti.com/InsideDSP/2012/09/05/MathWorks
    "The list price for HDL Coder, now a unified product supporting both
    MATLAB and Simulink, begins at $10,000. MATLAB, along with the
    fixed-point toolbox and HDL Coder, costs approximately $20,000,
    according to Karnofsky. And the pricing for HDL Verifier, also now a
    unified product supporting both MATLAB and Simulink, begins at $3,500."

    --
    pozdrawiam
    MD