  • Data: 2021-01-12 16:45:33
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ffdb214$0$557$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-01-11 o 20:40, J.F. pisze:

    >Chyba nie rozumiesz co przeczytałeś.
    >Elektrownia szczytowo pompowa robi robi za akumulator.
    >Końcowa cena prądu głównie zależy od elektrowni pracujących
    >całodobowo.

    Elektrownie calodobowe koszta maja raczej rowne calodobowo, wiec widac
    koncowa cena pradu zalezy od klientow :-)

    Ale ja o tym, ze gdybysmy mieli wiecej tych akumulatorow, to by ceny
    byly bardziej wyrownane.
    Wiec czy mamy ich wystarczajaco ?

    No chyba, ze to sie nie oplaca ... finansowo. Za mala sprawnosc, za
    duze koszta budowy :-)

    >Bo sz-p od zawsze były potrzebne tylko na godziny szczytu.
    >Normalna elektrownia produkuje prąd, sz-p najpierw go pobiera
    >żeby potem oddać co pobrała ale ze stratą 20 do 30%.

    Patrzac na wykres dobowego zuzycia, to mam watpliwosci tych potrzeb.
    Szczegolnie jak sie slyszy, ze weglowe elektrownie maja "waski zakres
    regulacji", a cena pradu to potwierdza.

    U Anglikow jeszcze inny problem - oni czasem potrzebuja 10GW wiecej
    ... w przerwie meczu pilkarskiego.

    J.