  • Data: 2021-01-13 17:06:24
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ffed142$0$546$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-01-12 o 16:45, J.F. pisze:

    >Nie do końca. Dla klientów indywidualnych zależy od widzimisie rządu.

    Tez nie do konca, bo jak rzad powie za malo ... to bedzie musial
    doplacic :-)

    >Dla instytucjonalnych od ceny średniej i od zużycie.

    Ale w nocy taniej ?

    >Od kiedy zaoraliśmy przemysł szczyt poboru mamy jak ludzie
    >zjada z pracy do domu i wszystkie światła zapalają bo ciemno teraz.

    Tak. Ale potem ida spac. Choc tak po prawdzie - teraz, gdy "zarowka
    LED" ma 10W, to swiatla tego nie tlumacza.
    Wiec raczej popatrz do kuchni.

    Do tego sie dokladaja te wszystkie super/markety, ktore sztucznie
    oswietlone ... do godziny zamkniecia.

    >Opłaca się bo mimo gównianej sprawności (70%) pozwala nie płacić
    >wyższych cen za dokupowanie energii w szczycie. A czy na pewno nie
    >dokupujemy to już pytanie do rządu. Energetyka jest u nas państwowa
    >i tylko oni wiedza ile i za co komu płacą.

    PSE troche danych publikuje - np import/eksport pradu ...

    >Wąski zakres regulacji to mają wiatraki i panele fotowoltaiczne.

    Zalezy jak patrzec - waski, albo bardzo szeroki.

    >W porównaniu z nimi elektrownia węglowa ma duży zakres.
    >Poza przypadkami kiedy idioci obciążą ją na sto procent, ale wtedy
    >to i gazowa nie ma regulacji.

    Drobne przeciazenia sa akceptowalne.

    >Jedyna wada (poza przypieprzającymi się ekologami i unią) to
    >duża bezwładność.

    W jakim sensie ?

    >Nie tylko oni.

    No nie wiem. Czy u nas w przerwie meczu ludzie pstrykaja czajniki
    elekryczne, aby sie herbaty napic ?

    >Do tego służą szczytowo pompowe.

    Trzeba przyznac, ze maja potencjal i pomagaja taki kryzys ogarnac.
    Ale dluzej tez potrafia pracowac - taki Zarnowiec to pare godzin ...
    pelna moca.

    J.