  • Data: 2021-08-27 11:27:34
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Aug 2021 00:24:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Elementem strategii przetrwania, którą wyrabia sobie chyba praktycznie
    > każda osoba będąca w zagrożeniu, jest wiara, że się przetrwa. To jest
    > coś tak silnego, że nie opuszcza nawet w drodze do tej komory gazowej,
    > vide opowiadania Borowskiego. Taka wiara nie oznacza braku wiedzy. Nie
    > rozstrzygniecie więc MZ tego w ten sposób, bo z chłodnej perspektywy
    > mogło już duzo wczesniej wynikać, że trwa eksterminacja, a człowiek
    > przekonywał siebie na 1000 sposóbów, że nic się takiego nie dzieje.

    Tylko trzeba dodac, ze Zydzi nie wiedzili, ze ida do komory gazowej.
    Szli do lazni i odwszalni, a zaganiali ich tam inni Zydzi.

    No chyba, ze plotka juz dotarla do getta, ale widzisz łaźnie, i co
    myslisz - ze plotka prawdziwa, czy ze ktos sobie makabryczny zart
    robil.

    Mechanizm to bylby dobry w amerykanskim wiezieniu - siedzi zabojca, ma
    wyrok smierci, apelacja sie nie udala, wie, ze go do komory gazowej
    czy na krzeslo elektryczne kiedys zaprowadza, i prowadza ... i co
    mysli?
    Ciekawe, ile prawdy w amerykanskich filmach, ze tam czasem adwokat cos
    jeszcze zalatwia, i bywa, ze w ostatnim momencie egzekucje odraczaja.

    J.