  • Data: 2021-08-30 07:08:08
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Aug 2021 10:53:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Warunki życia w getcie znamy z relacji tych ludzi. Nie twierdzę, ze
    > kłamią, bo zdroworozsądkowo skomasowano ich tam z przeludnieniem i de
    > facto nie dano możliwości zarobkowania, więc dobre być nie mogły. Czemu
    > miałyby być szczególnie lepsze dla żydowskich policjantów?

    nie wiesz? Policjant moze wiecej.

    > W każdej społeczności musi być jakaś organizacja, która będzie pilnowała
    > porządku. Tak było od zawsze. Jak nie ma, to ludzie samorzutnie je
    > tworzą. W wypadku Policji Żydowskiej jej celem było zwalczanie
    > przestępczości pospolitej. My tu piszemy od wymordowaniu populacji, ale
    > przecież w gettach też były przestępstwa popełniane przez samych Żydów
    > na samych Żydach.

    W tym przypadku to Niemcy kazali zorganizowac, a jak oni pilnowali ...
    najlepiej Zydow z getta poczytac.

    > Tak, jak to piszesz, to może to i wygląda nieźle, ale była wojna.
    > Pojawiający się nagle dziwny Polak,

    Dlaczego dziwny?

    > udający kogoś pewnie prędzej by
    > został rozstrzelany za szpiegostwo.

    moze dla niemcow wszyscy Polacy byli dziwni i podejrzani.
    Ponoc 50 tys falszywych dokumentow Zydom wystawiono.

    > Po za tym w sposób przez Ciebie
    > opisany "znakowani" byli tylko mężczyźni. To by dawało sporo szans
    > kobietom. Była masa samotnych kobiet, bo mężczyźni albo zginęli na
    > wojnie, albo walczyli po wszystkich frontach.

    Czy tak Zydzi zgineli badz walczyli ... no,
    oficerow bylo malo
    https://sztetl.org.pl/pl/slownik/zydzi-polscy-w-ofla
    gach

    ale zwyklych zolnerzy duzo - i jakos nie slychac.
    Zwolniono do getta ?

    > A jakoś nie ma zmasowanych
    > relacji o tego typu przedsięwzięciach.

    Czy tak nie ma
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_pomoc_%C5%BBydo
    m_w_czasie_II_wojny_%C5%9Bwiatowej#Pomoc_humanitarna

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawiedliwy_w%C5%9Br%
    C3%B3d_Narod%C3%B3w_%C5%9Awiata

    > Pochodną tej akcji jest zakaz przetwarzania danych o wyznaniu. Tu masz
    > rację, że biorąc pod uwagę groźbę mordowania osób danego wyznania, to w
    > ogóle nie powinno się tego rejestrować. Słyszałem, że po II WS w ten
    > sposób tropiono Niemców w Polsce.
    >
    > Przed wojną gminy wyznaniowe w polskim prawie miały różne "urzędowe"
    > obowiązki. Organizowały cmentarze, szpitale itp.

    rejestrowaly urodziny, bo USC nie bylo ...

    J.