-
X-Received: by 10.157.45.79 with SMTP id v73mr24921ota.20.1494350611981; Tue, 09 May
2017 10:23:31 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.45.79 with SMTP id v73mr24921ota.20.1494350611981; Tue, 09 May
2017 10:23:31 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!c26no1884534itd.0!news-out.google.com!v18ni3158ita.0!nntp.
google.com!c26no1884531itd.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups
.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 9 May 2017 10:23:31 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <n...@m...org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.20;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.20
References: <oeoo5v$4us$1@dont-email.me> <5910113b$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<oeqb32$85k$1@dont-email.me> <5910be49$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<oeqf49$n9s$1@dont-email.me> <59116e53$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...com>
<5911966f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<lpk6lfab42xb.1fc61oix67nm4$.dlg@40tude.net>
<oes5hs$37h$3@node2.news.atman.pl>
<7...@4...com>
<oes7av$qd9$1@node1.news.atman.pl>
<8...@4...com> <1...@m...org>
<f...@g...com>
<n...@m...org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Elektryczne samochody
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 09 May 2017 17:23:32 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2604562
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 9 maja 2017 19:01:15 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> Tue, 9 May 2017 09:40:28 -0700 (PDT), s...@g...com
>
> > Ewidentnie te problemy są.
>
> Problemy są po to, by je rozwiązywać. :P Odnoszenie sytuacji która może być
> do obecnych warunków jest zwyczajnie głupie, bo...
>
> > Zerknij sobie na stacje benzynowe przy
> > autostradach czy ruchliwszych miejscach. dzis tankowanie to 30-60-120
> > sekund. Wydłuz ten proces do 3-4 minut (wymiana baterii) albo do 20-40
> > minut (ładowanie szybka ładowarką). Oblicz ile stanowisk musi mieć
> > stacja aby obsłuzyc ten sam ruch jaki obsługuje dziś.
>
> ...też nie wszyscy nagle zakupią elektryki i nie wszyscy zaczną w jednym
> czasie gnać na wakacje. Infrastruktura musi się rozwinąć, tak samo jak
> musiała się rozwijać w przypadku stacji paliw. Inna sprawa, że operatorom
> stacji ładowania się nie dziwię, że nie chcą w naszym ciemnogrodzie
> inwestować -- i niestety powstaje błędne koło.
>
>
Ano nie, ale zauważ że nie każdy będzie jechał nad morze (trzymajmy sie tego
przykladu) w nocy aby tankować w motelu.
To błędne koło nie bierze się z widzimisię mojego, Twojego czy kogokolwiek kto pisuje
na tej grupie.
To jest decyzja strategiczna na poziomie państwowym i nadal mamy problemy z mocą
dostepną i problemami w sieciach przesyłowych nawet dziś mimo że elektryków nie mamy.
Starczy cieple lato i klimatyzatory po włączane masowo w kraju.
Ostatnio ten problem jest mniejszy ale jeszcze niedawno w mediach były publikowane
narzekania ze energetyka sobie nie daje z tym rady.
Tak czy siak, tu na grupie nikt swoim narzekaniem problemu ani nie betonuje ani nie
tworzy. To są warunki zastane i jesli ktos tu je wskazuje to po prostu jest realistą.
Co można z tym zrobić?
A np. kupic akcje/obligacje celowe na budowe sieci energetycznej. Ty to mozesz zrobic
i ja i kazdy kowalski. O ile ktos je wyemituje i sie do pracy zabierze. Musk tego nie
uczyni. Tusk moze by zrobil ale drogo by wyszło. Szydło chyba o tym nie mysli,
Morawiecki chyba też nie zacznie.
Dlatego elektryki w polsce to narazie na miare leaf-a maja sens, pojezdzic po miescie
i w nocy ładować. I tu nikt ci swoim czarnowidztwem nie przeszkodzi, mozesz ladowac w
domu. mozesz kupic tu:
https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy.html
Załóżmy że paliwo bedzie nawet po 6-6,5pln, auto ma żyć 15 lat i przejechać 300kkm.
Takie założenia z sufitu ale z grubsza realne...
Samochód benzynowy załóźmy że spali 8/100. Przy cenie 6,5pln/L te 300kkm kosztuje
156k pln.
Leaf to pi*oko 100-160km za 8-10-12pln (24kWh):
https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html
czyli te 300kkm (przy założeniu że prąd mamy za 50gr/1kWh) kosztuje:
27,5kpln
Niby wychodzi ze niby ten leaf sporo tańszy. Bo kosztuje 128+28=156kpln
czyli tyle ile pi*oko paliwo do micry.
A jednak ludzie sie o niego nie zabijaja...
Zapytam konstruktywnie:
Kupilbys takiego leafa? Za ile aby to dla ciebie mialo sens?
Kupisz?
Ewentualnie co innego warto kupić dziś aby miało sens?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.17 19:23 re
- 09.05.17 19:33 Mateusz Bogusz
- 09.05.17 19:34 Marcin N
- 09.05.17 19:36 Mateusz Bogusz
- 09.05.17 19:44 Mateusz Bogusz
- 09.05.17 19:55 Mateusz Bogusz
- 09.05.17 20:17 007
- 09.05.17 20:21 Zenek Kapelinder
- 09.05.17 20:50 Marcin N
- 09.05.17 21:03 Myjk
- 09.05.17 21:23 007
- 09.05.17 21:38 Cavallino
- 09.05.17 22:51 RadoslawF
- 09.05.17 23:21 s...@g...com
- 10.05.17 00:51 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=