eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • Data: 2017-05-09 21:03:44
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 9 May 2017 10:23:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ano nie, ale zauważ że nie każdy będzie jechał nad morze (trzymajmy sie
    > tego przykladu) w nocy aby tankować w motelu.

    Dla bezpieczeństwa warto odpoczywać co 500 km. Wiec jadąc taką 100kWh
    Teslą, wcale nie trzeba nigdzie nocować. Inna sprawa, że takim autem już PL
    się wszerz i wzdłuż w zasadzie przejedzie, albo z bardzo krótkim postojem
    na obiad czy kolację.

    > To jest decyzja strategiczna na poziomie państwowym

    To jest decyzja na poziomie mentalnym społeczeństwa. Analogicznie, nie bez
    przyczyny notorycznie poruszam ten wątek w odniesieniu do samochodów, jest
    to samo z domami grzanymi spalinowymi trutkami. Ludziom się WYDAJE, że
    spalając pod strzechami mają taniej. To jest błąd logiczny wywołany
    krótkowzrocznym myśleniem. Jestem daleko od dotowania przez państwo w ten
    sposób naszego mentalnie zrytego społeczeństwa, bo to nic innego jak
    sponsorwowanie "biednych" kosztem reszty.

    > i nadal mamy problemy z mocą dostepną i problemami w sieciach przesyłowych
    > nawet dziś mimo że elektryków nie mamy. Starczy cieple lato i klimatyzatory
    > po włączane masowo w kraju. Ostatnio ten problem jest mniejszy ale jeszcze
    > niedawno w mediach były publikowane narzekania ze energetyka sobie nie
    > daje z tym rady.

    Jak już pisałem w innej gałęzi niniejszego wątku, jak większość ludzi
    głoszących takie tezy, jesteś w błędzie. Te problemy z przesyłem i "słabą
    siecią" wynikały do tej pory z faktu, że Niemcy tranzytowali energię przez
    nasze sieci -- bo ich sieci nie wyrabiały w czasie szczytu. Od tego roku
    ten tranzyt został zablokowany i nasze sieci sobie spokojnie winny poradzić
    tylko z naszym szczytem. Problemem może być brak wody do chłodzenia bloków.
    No ale przecież i tu znajdzie się wielu co twierdzi, że to problem
    rozdmuchany przez ekologów.

    > Tak czy siak, tu na grupie nikt swoim narzekaniem problemu ani nie
    > betonuje ani nie tworzy. To są warunki zastane i jesli ktos tu je
    > wskazuje to po prostu jest realistą.

    Realista to by wziął pod uwagę jak problemy można rozwiązać, a nie tylko
    siał demagogię i inne czarne wizje. :P Jak spalinowe auta zastępowały
    konie, to było takie samo jęczenie. Konie były wszędzie, wraz z trawą i
    sianem, same się tankowały -- a samochody i stacje na palcach jednej ręki
    można było policzyć, a do tego jeszcze z naprawą był problem i nie można
    ich było w razie czego zjeść. ;) Teraz kto jeszcze pamięta tamte
    utyskiwania?

    > Zapytam konstruktywnie: Kupilbys takiego leafa? Za ile aby to dla ciebie
    > mialo sens? Kupisz? Ewentualnie co innego warto kupić dziś aby miało
    > sens?

    Nissanów jakoś wyjątkowo nie trawię, brzydkie toto jak śmierć niezależnie
    od modelu. :> Myślę, że gdyby Leaf kosztował tyle co odpowiednik spalinowy
    tj. około 70 tys. to bym kupił -- a już z pewnością żona. W sumie to nie
    wiem czemu elektryki są takie drogie -- mają znacznie prostszą konstrukcję.
    Liczę, że jak zacznie się walka największych koncernów tj. VW i GM, to ceny
    zaczną w końcu zjeżdżać. Czekam też co pokaże Tesla 3.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: