  • Data: 2017-05-09 21:23:49
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin N w
    <news:59120f88$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Wg Wikipedii kg benzyny zawiera ok 43 MJ energii, czyli litr to
    > niespełna 12 kW.

    Czyli około 100kW wg tego co wychodzi ze średniej prędkości i przyjętym
    spalaniu 1l/10km średniej (a tak jest gdy nie używam hamulców zbytnio, bo
    tak na prawdę to uzyskanie 80km/h średniej to spalenie około 0,13l/km na
    odcinku 200km -- w druga stronę sie nie spieszy i średnia wychodzi 65km/h a
    spalanie 7l/100km)

    > Przy sprawności silnika rzędu 30% - otrzymujesz spalanie około 40 litrów

    Przestań dodawać komplikatory, bo sie ludzie pogubią ;P

    P.S.
    nie chciałem komentować, ale jednak to zrobię:

    "
    > Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
    Oczywiście bzdura. Zużywa się około 150-300 kWh miesięcznie.
    "
    650 kWh w zimie (bo piec i pompa swoje robi) i 500kWh latem na 7 osób, 1 psa
    i dwa koty -- skąd wziąłeś te swoje 150-300 / kowalski?

    Tyle warte są twoje wyliczenia...

    --
    'Tom N'