  • Data: 2010-12-10 16:19:50
    Temat: Re: Eizo S2243 i EyeOneDisplay
    Od: <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    In article <5...@4...com>,
    r...@o...pl says...

    > * jeżeli korekcja jest niezmienna to czy nie powinno być tak, przy
    > założeniu rozsądnej powtarzalności produkcji, że współczynnik
    > wyznaczony dla jednego zestawu egzemplarzy:
    > spektrofotometr-kolorymetr-monitor powinien być taki sam dla dowolnego
    > egzemplarza danego typu z powyższej trójki - czyli inaczej: ktoś
    > pomierzył inny egzemplarz monitora tego samego typu, innymi
    > egzemplarzami tych samych kolorymetrów i spektocośtamcośtam to wyniki
    > są ,,rozsądnie podobne''?

    Niestety wyniki nie są "rozsądnie podobne". Wynika to głównie z b.dużych
    rozbieżnosci pomiędzy kolorymetrami. Tak jak sugerował Czornyj wypożycz
    spektro i używając ccmxmake stwórz sobie macierz. Ja mam Spydera3 i bez
    korekcji mylił się o 400K i ok. 7dE - też na S2243W. Po stworzeniu
    macierzy pokazuje toczka w toczkę to samo co ColorMunki Photo. Jeżeli
    zależy ci wyłącznie na wynikach "rozsądnie podobnych" to ja dla jasnosci
    120cd i D65 mam ustawienia RGB 100,94,99. Da ci to jakiś punkt wyjscia
    dla D65 i od niego możesz Argyllem kalibrować do natywnego WB. Jezeli
    chcesz to mogę ci również podesłać profil dla tego monitora (wraz z
    VCGT), ale oczywiscie trzeba brać poprawkę na to, że twój egzemplarz
    może być inny.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288