  • Data: 2010-12-17 12:46:15
    Temat: Re: Eizo S2243 i EyeOneDisplay
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-17 13:35:05 +0100, "Adam Jedrysik / jedrysik.com"
    <""temp\"@gethe@s...@j...com"> said:

    > Powinno być zatem polecenie - zresetuj monitor do ustawień fabrycznych.
    > I tutaj licząc, że kontrast ustawi się natywnie.

    Może i powinno, tylko raczej nic nie poradzimy na to, że producenci
    softu do profilowania mają to gdzieś.

    > Nie spotkałem, zawsze było to w moim przypadku 50% (inne monitory)

    To zawsze powinno być zweryfikowane przez użyszkodnika z instrukcją
    konkretnego monitora. I też uważam, że było by lepiej, aby soft do
    profilowania o tym jasno informował.

    > Jaki to ma wpływ na ustawienie kontrastu w kontekście natywności?

    W torze analogowym (a w przypadku większości LCD - mieszanym) kontrast
    ustawiany w monitorze ma znamiona sensu, traci je zupełnie przy torze w
    pełni cyfrowym.

    > Nie umożliwia wyważenia przed kalibracją przez ustawienie presetu
    > monitora lub wag RGB.

    Nie, to powinien zrobić użyszkodnik własnoręcznie. Ale samo
    profilowanie de facto zmienia (może zmieniać) finalny odbiór punktu
    bieli przez gięcie wartości na LUTach karty.

    > Presety może i są, ale jak mamy osobną regulację RGB to sprawa wygląda
    > już zdecydowanie inaczej.

    Inaczej - tak, nie zawsze lepiej. To już zależy od konkretnego monitora.

    de Fresz