  • 61. Data: 2009-05-25 20:55:08
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zibi pisze:
    > Uzytkownik jansal napisal w wiadomosci:
    >
    > [ciap]
    > [ciap]
    >
    > To nie dyskutuj, ale badz w takim razie laskaw powiedziec, jakim cialem(*)
    > (podpowiem, ze to Canon) bylo zrobione to zdjecie:
    > http://images41.fotosik.pl/127/b7887884e7007897.jpg
    > Jak chcesz sie wykazac, to jeszcze powiedz, jaki obiektyw zastosowalem.

    Zgaduję - 400D + długi kit ?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 62. Data: 2009-05-25 21:00:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    mzmich88 pisze:

    > znalzlem porownanie techniczne
    > http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?met
    hod=sidebyside&cameras=canon_eos500d%2Ccanon_eos40d&
    camuser=canon_eos500d&show=all

    > ciekawi mnie jakosc robionych zdjec przez 500D w stosunku do 40D
    >
    > prosze o Wasza opinie
    >
    > czy obiektywy w jednym i drugim wypadku sa takie same?

    Jeśli nie potrafisz sam dostrzec różnicy, pomimo starań, to się nie
    przejmuj. Cokolwiek kupisz, to za 2 lata będzie takim przestarzałym
    moralnie klamotem, że będziesz chciał kupić nowy aparat (niezależnie od
    tego co teraz ci się wydaje :P) i albo dostrzeżesz różnice w obrazowaniu
    (jeśli jakaś istotna występuje), albo nie i mając doświadczenie jakieś,
    skupisz się na tych cechach lustrzanki, które dla ciebie okażą się
    najważniejsze. Albo w ogóle wrócisz do kompaktów, hybryd, albo EVILi z
    wymienną optyką. Stąd moja rada - bierz C1000D. Zostanie ci sporo kasy.
    Kup sobie tzw. double kit koniecznie stabilizowany i przynajmniej jeden
    naprawdę dobry obiektyw. Albo cię to wciągnie, albo machniesz ręką. Ale
    nie wydawaj teraz na najnowszy korpus i słabe szkło, bo to sensu nie ma
    i nie będziesz miał możliwości przekonania się, co ci tak na prawdę daje
    możliwość stosowania wymiennej optyki i dobrych oraz jasnych obiektywów
    (zabawa małą głębią ostrości - nie każdemu pasuje).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 63. Data: 2009-05-25 21:37:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "K.M.C." gve0fk$e28$...@i...gazeta.pl

    > co rozumiesz pod pojeciem tkliwosc?

    ISO 3200, 6400 i 12800

    > jakie znaczenie ma swiezosc - mysle ze w tym wypadku liczy sie

    Kolejny procesor.

    > sprawdzona konstrukcja, majaca dobre oceny, a brak swiezosci oznaczy
    > wylacznie deprecjacje ceny, czyli jest to pozytyw.

    Fakt -- cena powala. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2009-05-26 05:45:38
    Od: j...@a...at

    On 25 Mai, 22:38, "mzmich88" <U...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > prosze o Wasza opinie
    >
    > czy obiektywy w jednym i drugim wypadku sa takie same?

    500 d nie mialem ala ma on te sama matryce co 50d i ten sam procek
    a te sa swietne.
    odwzorowanie barwy , dynamika winny byc bardzo dobre.
    slboscia tego modelu bedzie AF - a ten jest taki jak w 450d , ktory
    bardzo dobrze znam od najgorszej strony ( 450 d ma rowniez slaba
    matryce ). Wymaga b. kontrastowych motywow. potrafi trafic dobrze np w
    czarna kreska na bialym tle ,
    natomiast na obiekty o przecietmnym kontrascie juz nie.
    Spodziewam sie , ze bedziesz mial duzy osetek zdjec ladnych
    kolorystycznie ale nieostrych.
    W pomioeszczeniach ciemniejszych gdybys chcial robic np na dostepne
    iso 3200 szansa , ze trafi ostrosc z dokladnoscia 80% jest moim
    zdaniem ponizej 10 % tzn 1 zdjecie na 10 moze byc ostre

  • 65. Data: 2009-05-26 08:04:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    On 25 Mai, 17:17, "Zibi" <l...@i...pl> wrote:
    > Uzytkownik jansal napisal w wiadomosci:
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774518532089714

    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#533
    9774765193599458

    > To jest _zadne_ porównanie, testerze od siedmiu bolesci.
    > Wez to pierwsze zdjecie zresajzuj do wielkosci tego drugiego,
    > zastosuj to samo wyostrzanie, bo w tym drugim tak dowaliles
    > USM, ze gosc w szybowcu ma biala obwódke dookola wlosów.
    >
    > -- Zibi(receinogiopadaja)

    to nie jest porownanie dla tych , ktorzy nie wiedza czego szukac w
    zdjeciu.

    gdybym chcial z kazdym oszolomem dyskutowac to bym sam oszalal

    kazdy sredniej klasy fachowiec widzi gdzie siedzi max ostrosci na
    kazdym ze zdjec.

    Nie mówie ze nie masz racji ale wydaje mi sie ze ta pani byla w ruchu
    natomiast osoba w szybowcu wykonywala mniej ruchów lub wcale. Owszem czas
    1/640 nie jest duzy ale do porównan lepiej wybrac to samo ujecie. Z checia
    obejrzalbym zdjecia z omawianych dwóch puszek tego samego nieruchomego
    obiektu z tym samym obiektywem. Da sie?

  • 66. Data: 2009-05-26 10:16:16
    Od: j...@a...at

    On 26 Mai, 10:04, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Uzytkownik <j...@a...at> napisal w
    wiadomoscinews:fac4e23d-e1a2-45ff-abd4-97bde1157121@
    a7g2000yqk.googlegroups.com...

    39774518532089714

    39774765193599458

> [...]
    > 1/640 nie jest duzy ale do porównan lepiej wybrac to samo ujecie. Z checia
    > obejrzalbym zdjecia z omawianych dwóch puszek tego samego nieruchomego

    akurat jest to zdjecie pozowane o ile pamietamj nie bylo w ruchu.
    nalezy do jednych lepszych pod wzgledem ostrosci.
    Zrobilem je tak , dlatego ze chcialem przetestowac aparat , do ktorego
    mialem zastrzezenia.

    dalej pokazuje zdjecie osoby siedzacej przy stole - z cala pewnoscia
    osoba nieruchoma.
    nie bylo ciemno - we wloszech czyli mocne naslonecznienie tylko w
    poddaszu.
    dla tego AF juz za ciemno nie trafil kompletnie.
    wiekszosc zdjec o normalnym kontrascie nie byla trafionych.

    postaram sie odgrzebac to moze znajde podobne ujecia tym samym
    obiektywem.

    z doswiadczenia ok 10 000 zdjec c450
    ok 1000 c40
    i ok 10 000 c50d

    w c450 zdjecia ostre nalezaly do rzadkosci - przez przypadek
    w c40/50d na ogol sa ostre , czesto idealnie , jesli nie dokladnie
    trafione to blad nie jest wielki , do zaakceptowania.
    Calkoiwcie nietrafione naleza do rzadkosci.

    XXX

  • 67. Data: 2009-05-26 11:29:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 03:16:16 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > ok 1000 c40
    > i ok 10 000 c50d
    >
    > w c450 zdjecia ostre nalezaly do rzadkosci - przez przypadek

    Może zadam niewygodne pytanie, ale skoro było tak źle, to dlaczego męczyłeś
    się przez 10tyś. zdjęć C450?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 68. Data: 2009-05-26 12:22:35
    Od: j...@a...at

    On 26 Mai, 13:29, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:

    > Może zadam niewygodne pytanie, ale skoro było tak źle, to dlaczego męczyłeś
    > się przez 10tyś. zdjęć C450?

    bo bylem glupi

  • 69. Data: 2009-05-26 12:44:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kurdybanek" gvde3q$rd2$...@o...icpnet.pl

    > Poważnym ograniczeniem 40d jest też to, że w trybie
    > fotografowania plażowego nie rozpoznaje pupy oraz
    > nie kręci filmików i nie robi fiku-miku.

    Ponoć po apgrejdzie softu robi fiku-miku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2009-05-26 12:47:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "K.M.C." gvdlru$qt5$...@i...gazeta.pl

    > zarty zartami, ale polowa przydatnych rzeczy nie dziala w 40D w trybach
    temataycznych, ze nie wspomne o tym, ze tych trybow jest
    > za malo, nie ma takich wrecz podstawowych jak portret w nocy. Wlasciwie nie da sie
    tym body zrobic dobrego zdjecia bez
    > przeczytania instrukcji, ktora liczy sobie ponad 100 stron. Gdzie sens, gdzie
    logika :DDD LOL

    Ponoć w spisie treści jest informacja o tym, na której stronie
    jest sens, a na której jest logika. ;) Mnie 40 D nie pociąga. :)
    Za ciężki i za stary. :) Jeśli już, kupiłbym sobie 500 D,
    aby mieć większą czułość na ludzką krzywdę. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'