  • 1. Data: 2009-05-24 21:17:31
    Temat: Zamieni stryjek siekierkę na kijek ?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Od pewniego czasu mam sony V1. Jestm bardzo zadowlony, no, może denerwują
    czasem przyniebieszczona na automacie zdjęcia, ale tu WB tak ma.
    Z drogij strony jest super AF assist hologram, wygodne (jak na kompakt)
    przyciski+ pokrętlo, dziei czemu praktycznie wszystko można ustawić bez
    zbytniego zagłębiania się w menu (tryb AF, korekcję ekspozycji, do tego ae
    lock itd..)

    Koleżanka ma Minoltę A 200 i zamierza ją zamienić na lustro. Jest to aparat w
    bardzo dobrym stanie, i chce mi go sprzedać za 550-600 PLN.

    Warto ? Kusi zakres ogniskowych od 28 mm, pierscień do zmiany ogniskowej, dość
    bogate funkcje. RAW z którym mozna poeksperymentować (tylko czy da się
    wyciągnąć więcej niż soft aparatu produkując jpg-i ?) ...

    Z drugij strony
    - podobno AF ni jest najlepszy (jak sobie radzić w pokoju wieczorem przy słabym
    świetle, lub przy świecach ?)
    - zdjęcia nie są chyba tak ostre jak w V1
    - na dpreview piszą, że ISO 400 i 800 są ledwie użyteczne: nie wiem jak jest w
    porównaniu z V1.
    - jak działa WB w porównaniu z V1 ?
    -jakie są aberacje chromatyczne w porównaniu do V1 ?

    Ta miolta to legendarny aparat, ale słoabo go znam i stąd moje pytanie: warto
    za 550 zł przesiąść sie z V1 na A200 ? A może to V1 jest tu faworytem ?

    PS. "Marzę" o lustrze (głomnie małe szumy przy wyższym iso, dynamika
    matrycy,szybki Af itd) ale teraz nie mam szans na takie wydatki.... 600 zł z
    bólem moge poświęcić, więcej nie :)
    Marek

  • 2. Data: 2009-05-24 21:35:12
    Temat: Re: Zamieni stryjek siekierkę na kijek ?
    Od: "Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ta miolta to legendarny aparat, ale słoabo go znam i stąd moje pytanie: warto
    > za 550 zł przesiąść sie z V1 na A200 ? A może to V1 jest tu faworytem ?

    > Marek
    \
    Nie warto. To stary aparat i za rok sie może rozlecieć. A i zdjęcia nie lepsze
    niż nowe małe kompakty od Canona za 600 zl.

  • 3. Data: 2009-05-25 19:41:44
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Nie warto. To stary aparat i za rok sie może rozlecieć. A i zdjęcia nie
    > lepsze
    > niż nowe małe kompakty od Canona za 600 zl.

    Tylko niestety małe kompakty od canona w tej cenie zaczynają się od 35 mm. A
    i to z reguły full auto :(

    --
    Orka

  • 4. Data: 2009-05-25 21:24:19
    Od: "greggorio" <g...@y...com>

    "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Koleżanka ma Minoltę A 200 i zamierza ją zamienić na lustro. Jest to
    > aparat w bardzo dobrym stanie, i chce mi go sprzedać za 550-600 PLN.

    Ktos Ci chce wcisnac stary, sypiacy sie zlom. Wiesz czemu Minolta
    upadla? Bo z kazdej nowej dostawy od razu wyciagalismy kilka sztuk nie
    do uzytku, tak sie sypala, a nastepne zaraz od klientow. Do konca nie
    potrafili tego opanowac, ja bym tego kijem nie tknol.

    Greg

  • 5. Data: 2009-05-25 21:29:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    greggorio pisze:

> [...]
    > do uzytku, tak sie sypala, a nastepne zaraz od klientow. Do konca nie
    > potrafili tego opanowac, ja bym tego kijem nie tknol.

    A mój znajomy Minoltą 5i nadal robi zdjęcia (to taki poprzednik 7i oraz
    A1, A2 i A200).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-26 00:14:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 May 2009, Marek wrote:

> [...]
    > bardzo dobrym stanie, i chce mi go sprzedać za 550-600 PLN.
    >
    > Warto ? Kusi zakres ogniskowych od 28 mm, pierscień do zmiany ogniskowej, dość

    Z tych powodów można polecić :)
    Jeszcze "dobre makro" (z daleka znaczy, na 200mm), obrotowy LCD.
    Prawie pełna obsługa lamp - znaczy manual na wbudowanej jest, nie ma
    (działającego w A2) sterowania "świetlnego" lampami zewnętrznymi
    przez lampę wbudowaną.

    > RAW z którym mozna poeksperymentować (tylko czy da się
    > wyciągnąć więcej niż soft aparatu produkując jpg-i ?) ...

    Da się.
    Przy ISO 50 w cieniach jest co nieco zapasu.

    > Z drugij strony
    > - podobno AF ni jest najlepszy (jak sobie radzić w pokoju wieczorem przy słabym
    > świetle, lub przy świecach ?)

    Doświetlać :>, niestety tu jest pewien ból.

    > - jak działa WB w porównaniu z V1 ?

    Nie wiem (jak w V1), ale AWB działa ... niespecjalnie.
    To już w serii Z (też Minolty, małe hybrydy) było lepiej.
    Z drugiej strony - na pewno Ci automatu potrzebny do szczęścia???
    No i z RAW się ta uwaga kłóci ;)
    Osobiście dobieram "właściwy" BW i już.

    Jeszcze uwaga - po zdjęciu aparat przy zapisie nie pozwala zrobić
    kolejnego zdjęcia nim skończy zapis.
    Po RAW jest to wyraźnie odczuwalne, bo serii RAW dochodzi do minuty(!),
    trochę zależy od karty, ale po serii 5 RAW 40s do rozważania "i po co
    mi to było" ;)
    Dla porządku - po analizie zdjęcia, podczas zapisu, działa podgląd
    (można ustawiać, tylko nie "pstryknąć").

    Nie znam V1, A200 mam.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-05-26 06:28:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mam wciaz V1 i zgadzam sie z opinia ze trudno znalezc aparat ktory go w
    pelni zastapi (prawde mowiac nie ma takiego, chyba ze V3 ale jest wiekszy).

    Co do lustra, to nie bylbym taki pewien czy Cie na nie nie stac. Teraz
    co prawda jest niedobry okres na zakupy, ale Minolte 5D mozna kupic w
    okolicach 600zl - i sa to egzemplarze po wizycie serwisowej z nowa
    migawka i modulem AS. Do tego brakuje Ci obiektywu - najtansza opcja to
    kit za <200zl. Jak trafisz dobry egzemplarz to bedzie ok.

    W zasadzie kazdy z tych trzech aparatow: Minolta 5D, Minolta A200 i Sony
    V1 to dobre aparaty, ale z roznych kategorii, wiec ciezko je porownywac.
    Osobiscie nie szukalbym zastepcy dla V1 gdyby byl choc z 1cm chudszy i
    przede wszystkim mial akumulatory o normalnym czasie dzialania.

    Hybrydy raczej nie rozwazalem, bo to duze jak lustrzanka i jedyne plusy
    jakie ma to nagrywanie filmow (mam nadzieje ze Sony kiedys wypusci i
    bede mial na co zmienic) i obracany ekran z live view (to beda mialy
    chyba wszystkie lustrzanki w przyszlosci). Nie sa to jednak paramety
    ktore w jakis sposob wplywaja na zdjecia.
    Marx

  • 8. Data: 2009-05-26 11:43:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przyciski+ pokrętlo, dziei czemu praktycznie wszystko można ustawić
    > bez zbytniego zagłębiania się w menu (tryb AF, korekcję ekspozycji, do

    Wysłałem na priva, doszło? :)

    pzdr

    [mr.]