-
Data: 2015-08-08 08:34:11
Temat: Re: Dźwig
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 00:07:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Fri, 7 Aug 2015 08:40:07 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 17:13:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >>>> -barka zaczela sie przechylac - obciazona z jednej strony.
> >>> Jedna zaczęła, druga nie. Wygląda to na pierwotną przyczynę katastrofy.
> >>
> >> Ta widoczna tez sie zaczela, ale stosunkowo malo.
> >> Ale nawet jakby oba sie obracaly ... to by przechyl byl jeszcze
> >> wiekszy.
> >
> > Zaczęła się chylić dopiero jak wszystko już szło źle i ludzie nogę
> > dawali. Zanim szło dobrze (pierwsze 25 sekund), to stała jak stół.
>
> Przez 25 sekund to sie nic nie ruszalo.
Właśnie o to chodzi. w 0s ładunek spoczywa na podporze, w 25s jest w powietrzu.
Środek ciężkości się przesunął, a nic się nie przechyliło. Szło dobrze.
> W 34 sekundzie zaczyna sie cos wylewac z rury za burte - moze
> chlodzenie, moze balast. Ale rura jakby cienka, duzo sie tam nie
> wylalo.
No właśnie, nie wiadomo jak oni ten balast szasowali. Jeśli motopompą która stała na
pokładzie, to wygląda na prowizorkę.
> Mniej wiecej wtedy zaczyna sie pierwszy (dalszy) dzwig ruszac, oraz
> druga barka przechylac - na razie nieznacznie.
> Cudow nie ma - przesuwa sie obciazenie, to musi sie przechylic.
> Aczkolwiek - drugi dzwig sie nie przestawil, to i obciazenie takie
> samo, chyba ze odleglosc miedzy koncami dzwigow zmienila i liny
> przestaly byc pionowe.
Nie wiemy co oni planowali, znaczy w jakiej pozycji mieli zamiar podpłynąć do mostu.
Może z tekko uniesionym przęsłem w pozycji z 25s, ale nie sądzę, bo by się nie
zmieścili pomiędzy przyczółkami. Raczej mieli przesunąć przęsło w okolice osi
barek/dźwigów i wtedy przepchnąć holownikami wszystko na wysokość remontowanego
mostu. Znaczy, pierwszy dźwig nawalił, bo nie zaczął się obracać tak jak powinien.
Albo drugi, bo zaczął obracać się za wcześnie. A może on w ogóle nie zaczął się
obracać, tylko przechylać razem z barką. Tego nie widać.
>
> Krytycznie zaczyna byc gdzies w 55s - mam wrazenie ze im bujnelo
> ciezarem i wahadlo zrobilo swoje. czy w 57s przeslo nie oparlo sie o
> ramie dzwigu ?
W 40s zaczynają krzyczeć, w 47s uciekać, w 49s zaczynają się uderzenia, albo
pęknięcia lin. Nie widać, może się oparło. Mi się wydaje że w 54 róg przęsła walnął w
tłoczysko siłownika dalszego dźwigu.
>
> Z tym ze bujanie zaczyna sie wczesniej - ale drugi (blizszy) dzwig sie
> przechyla akurat w przeciwna strone - czyli bezpieczna.
Trzymaj palec na ekranie tam gdzie się kończy u góry ramię bliższego dźwigu. Od 0s do
25s ani drgnie. Potem do 30s przesuwa się tak nieznacznie w prawo, że trudno to
zauważyć. Od 30s już idzie w prawo szybko, coraz szybciej. Ale obrotu dźwigu nie
widać, czyli to przechył barki. Natomiast ten dalszy tańcuje znacznie bardziej.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.15 08:45 Konrad Anikiel
- 08.08.15 10:45 Sebastian Biały
- 09.08.15 10:43 J.F.
- 09.08.15 11:07 J.F.
- 10.08.15 09:07 Robert Tomasik
- 10.08.15 09:11 Robert Tomasik
- 10.08.15 12:04 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=