  • 51. Data: 2009-04-24 11:27:28
    Temat: Re: Dźwięk migawki
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał w wiadomości
    news:h0pb7r48d4q7$.dlg@chelmno.fr.pl...

    > No i jak się pomysł ładnie rozwija... Analogowi sentymentaliści w końcu
    > będą mogli z mniejszym bólem przechodzić na cyfry ;)

    Aż zenita z szafy wydłubałem aby przypomieć sobie jakie to dźwięki
    wydawało ;)

    Łukasz Bąk

  • 52. Data: 2009-04-24 11:32:47
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 12:57, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Pytanie dotyczące użytkowników Canon'a 40D - są tam dwa tryby ciche, które
    > działają dla podniesionego lustra (czyli detekcja kontrastu).

    sa dwa tryby ale nie ze wzgledu na cichosc .podniesienie lustra sluzy
    glownie obnizeniu wstrzasow .

    nie wiem z czym chcesz porownac.
    ja moge tylko z c450d

    roznica jest duza.
    450d wali jak kowal mlotem w kowadlo , moim zdaniem ten dzwiek
    ( glosnosc) nie jest akceptowalny
    ale i sklonnosc do poruszen od drgan lustra jest duza.

    o ile np w c450d na ogniskowej 50 mm uzywalem 1/100 sek , na 1/50
    zdazaly sie juz poruszone
    to w c50 wytrzymuje spokojnie z reki owe 1/50 a na 1/20 wiekszosc
    nie sa jeszcze poruszone.

    w pierszej chwili dopatrywalem sie w duzej masie tego aparatu
    wylacznie wady , po pewnym dostrzeglem glownie zalete , wieksza masa ,
    wieksza bezwladnosc , lepsze pochlanianie energi od lustra - to sie
    przenosi pozytywnie na ostrosc obrazu.
    dziwiek lustra jest inny - cichszy , miekki - ot jak dobra lustrzanka.

    XXX

  • 53. Data: 2009-04-24 12:20:52
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Na stronie
    http://www.fotografuj.pl/Article/TEST_praktyczny_Can
    on_EOS_40D/id/153/page/6#content
    jest kilka słów o pracy w trybie cichym :
    "EOS 40D oferuje nam trzy tryby pracy funkcji Live View.Oprócz
    standardowego, dzięki możliwości elektronicznego symulowania otwarcia
    migawki mamy do dyspozycji dwa tryby cichego fotografowania. W pierwszym z
    nich, po naciśnięciu spustu podnoszone jest lustro, migawka natomiast
    pozostaje otwarta, dzięki czemu poziom emitowanego hałasu jest znacznie
    niższy. W trybie drugim dodatkowo powrotny ruch migawki pozostaje wstrzymany
    aż do momentu zwolnienia spustu, dzięki czemu sam dźwięk wyzwolenia migawki
    jest jeszcze cichszy. W trybie drugim nie jest jednak możliwe fotografowanie
    seryjne (możliwe jest w trybie 1). "
    Jest to więć nie tylko podniesienie lustra - ale także przytrzymawenie
    migawki mechanicznej i zastepowanie jej częściowo - wersją "elektroniczną".

    Pzdr,
    Sławek

  • 54. Data: 2009-04-24 12:23:44
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > sa dwa tryby ale nie ze wzgledu na cichosc .podniesienie lustra sluzy
    > glownie obnizeniu wstrzasow .

    Chyba nie do końca, spójrz na stronę
    http://www.fotografuj.pl/Article/TEST_praktyczny_Can
    on_EOS_40D/id/153/page/6#content i
    opis trybów cichych w trybie LifeView - zgadzam się, że brak wstrząsów dla
    podniesionego wcześniej lustra - ale także jest "CISZEJ" - i to ze względu
    również na ingerencję pracy migawki mechanicznej :-)

    Pzdr,
    Sławek

  • 55. Data: 2009-04-24 12:31:27
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 14:23, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > podniesionego wcześniej lustra - ale także jest "CISZEJ" - i to ze względu
    > również na ingerencję pracy migawki mechanicznej :-)

    tak , tak jest ciszej , oczywiscie , z tym ze ta zasada podnoszenia
    wczesniejszego lustra zostala wymyslona , czy tez wprowadzona glownie
    z powodu koniecznosci ograniczen drgan aparatu na dlugich czasach
    ( wtedy nie bylo jeszcze lv i celowac nie mozna bylo).
    ze pracuje ciszej to jest to bardziej skutkiem niz celem , ale zgoda
    - w polaczeniu z LV jest przydatne tez tam gdzie powinno byc ciszej.

  • 56. Data: 2009-04-24 12:48:35
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze pracuje ciszej to jest to bardziej skutkiem niz celem , ale zgoda
    > - w polaczeniu z LV jest przydatne tez tam gdzie powinno byc ciszej.

    Wydaje mi się, że moment zakończenia ekspozycji (np. 1/2000 s) w w/w trybie
    (trybach - są 2-tryby) jest załatwiany elektronicznie - a mechaniczna
    migawka opada razem ze zdjęciem palucha ze spustu migawki.
    Zmierzam więc do tego - że już w modelu Canon 40D dla trybu LifeView i
    ograniczeniu polegajacym na tym, że nie wykonujemy zdjęć seryjnych - można
    prawdopodobnie wogóle zrezygnować z lustra i migawki elektronicznej (pewnie
    za daleko zabrnąłem z możliwością wyeliminowania migawki mechanicznej - ale
    takie mam wnioski po przeczytanaiu przytoczonego artykułu).
    No tak - ale takie rozwiazania mamy już w Panasonic G1 - tryb LifeView z
    najszybszym chyba na rynku AF z dektekcją kontrastu - ale użytkownicy
    twierdzą, że jest on również głośny (migawka mechaniczna)- czyli przesiadka
    na taki sprzęt z lustrzanki dla kogoś kto ceni ciszę - niewiele da :-(.

    Pzdr,
    Sławek

  • 57. Data: 2009-04-24 13:11:41
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Sławek Drogosz napisał(a):

    > Wydaje mi się, że moment zakończenia ekspozycji (np. 1/2000 s) w w/w trybie
    > (trybach - są 2-tryby) jest załatwiany elektronicznie

    Źle Ci się wydaje, ale to wina złego przekładu. Tu masz dokładny opis:

    http://www.digitaljournalist.org/issue0902/tech-tips
    .html

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 58. Data: 2009-04-24 13:18:23
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 14:48, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że moment zakończenia ekspozycji (np. 1/2000 s) w w/w trybie
    > (trybach - są 2-tryby) jest załatwiany elektronicznie - a mechaniczna
    > migawka opada razem ze zdjęciem palucha ze spustu migawki.

    b mozliwe , ale nie wiem , nie sprawdzalem.
    Nie spotkalem tez nigdzie informacji n.t. temat.
    mozna sie latwo przekonac robiac zdjecie lampa blyskowa na tym czasie
    ( np 1/2000sek)
    jesli bedzie to czas zamykany migawka elektroniczna cala klatka
    bedzie naswietlona..

> [...]
    > za daleko zabrnąłem z możliwością wyeliminowania migawki mechanicznej - ale
    > takie mam wnioski po przeczytanaiu przytoczonego artykułu).

    dochodza informacje prasowe , ze prace nad migawka elektroniczna sa na
    ukonczeniu, rzeczywiscie byc moze wkrotce zastapi ona mechaniczna ,.
    Dla ciekawostki - juz ponad 20 lat temu byly proby z migawkami
    elektronicznymi w analogach.
    byla to szyba pokryta lcd umieszczona przed emulsja. Normalnie byla
    czarna , pod wplywem impulsu pradu o zadanej dlugosci naswitlania ,
    robila sie przezroczysta .
    jednak szczelnosc tej migawki byla jeszcze w owym czasie za mala.

> [...]
    > na taki sprzęt z lustrzanki dla kogoś kto ceni ciszę - niewiele da :-(.

    protoplastom byl AF z fz 50 - sa tam 2 tryby
    jeden jak zwykle AF detekcja kontrastu szuka maksymalnego kontrastu
    przebiegajac caly zakres osrtzenia i drugi prawidlowa pozycja
    ruchomych soczewek zostaje wyliczona "z gory" na podstawie aktualnego
    pomiaru kontrastu . To jest piekielnie szybkie i nie zauwazylem zeby
    mniej dokladnie .

    XXX

  • 59. Data: 2009-04-24 21:35:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kyniu pisze:

    > Nie, bo kompakty nie maja migawki sensu stricte tylko symuluja migawke
    > elektronicznie.

    Wszystkie? I czy "kompakty" obejmują także tzw. "hybrydy"?

    Tak z ciekawości pytam :)

  • 60. Data: 2009-04-24 21:38:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > O halasie maja pojecie. Klienci powinni zadac cichych aparatow.
    > A to, jak to zrobia producenci, to juz ich rybka.
    > I niewazne, czy to bedzie migawka mechaniczna, elektroniczna,
    > czy tez gnomy wypinajace tylki - ma byc cicho.

    Tylko że producenci robią głównie pod wielkich odbiorców (np. USA) a tam
    wprowadzają przepisy, wg. których dźwięk migawki nie może być zbyt
    cichy. Stąd ten irytujący jazgot przy robieniu zdjęć "komórkami".