  • 41. Data: 2009-04-24 09:12:10
    Temat: Re: Dźwięk migawki
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Sławek Drogosz napisał(a):
> [...]
    > Pozostałe wyrafinowane rozwiązania (czyli tryb "silent") zarezerwowane są
    > dla sprzętu profesjonalnego (czyli drogiego) - prym wiedzie Leica ze swoimi
    > rozwiązaniami.
    > Według mnie najbardziej wyrafinowane technologie (migawka i lustro) po kilku
    > latach powinny tanieć i trafiać do sprzętu z niższych półek - w przypadku
    > "cichych" luster i migawek tak się nie dzieje - to raczej wina postawy Nas -
    > klientów - lustrzanka ma mieć bajery elektroniczne i tryb LifeView - a że
    > klapie jak karabin maszynowy to nawet lepiej - niech wszyscy dokoła widzą i

    Klienci chcą mieć jak najtańszy sprzęt. Akurat odgłos migawki mi nie
    przeszkadza.

    wer

  • 42. Data: 2009-04-24 09:29:10
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > Klienci chcą mieć jak najtańszy sprzęt. Akurat odgłos migawki mi nie
    > przeszkadza.

    Zgadzam się - moje priorytety to też:
    - dobra jakość zdjęć
    - cena
    - ergonomia

    Ale jak te wymagania są już spełnione to patrzymy na inne cechy.
    W tej chwili standardem staje się tryb LifeView i nagrywanie filmów.
    Powiedzmy, że za rok w każdej amatorskiej (najtańszej) lustarzance będą te
    funkcje.
    Jesteśmy wtedy w sytuacji, że klienci którym na nich nie zależy i tak za nie
    płacą - bo nie mają opcji - tańsza lustrzanka bez tych funkcji.
    Gdyby użytkownicy lustrzanek amatorskich (np. 10% z nich) dali producentom
    do zrozumienia, że zamiast LifeView i filmów chcą w tej cenie cichsze
    funkcjonowanie lustra i migawki - pewnie byłby odzew producentów - a tak
    ZASTUJ.

    Pzdr,
    Sławek

  • 43. Data: 2009-04-24 09:31:42
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Sławek Drogosz napisał(a):

> [...]
    > do zrozumienia, że zamiast LifeView i filmów chcą w tej cenie cichsze
    > funkcjonowanie lustra i migawki - pewnie byłby odzew producentów - a tak

    Klienci od wielu lat dają do zrozumienia, że życzą sobie kompaktów klasy
    G9 czy G10, tylko szybszych (tak aby dało się wyostrzyć na bawiące się
    dwumiesięczne kotki) i nic.
    Producenci dają to, co łatwiej zrobić. Wyciszyć tę cholerną mechanikę
    jest trudno, podobnie jak przyspieszyć AF w kompaktach.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 44. Data: 2009-04-24 09:33:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał:

    >[...]
    > A'propos klapania... Skoro lustrzanki są wzbogacane o kolejne bajery, to
    > ja bardzo proszę marketingowców (czy kogo-tam-innego-władnego), by do
    > apartów dodali dźwięk przewijanego filmu. Klapnięcie w lustrzance mam
    > naturalne, brakuje mi tego "wziuum" ;)
    >[...]

    Trwającego do momentu zakończenia zapisu obrazu na karcie? ;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2009-04-24 10:04:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Sławek Drogosz" napisal:
    > Według mnie najbardziej wyrafinowane technologie (migawka i lustro) po kilku
    > latach powinny tanieć i trafiać do sprzętu z niższych półek - w przypadku

    Tylko w przypadku, gdy graniczny koszt jednostkowy jest niski tzn.
    masz duze koszty oprzyrzadowania i niskie koszty jednostkowe. Wtedy
    na poczatku odbijasz w cenie koszty oprzyrzadowania. Jezeli jednak
    koszty jednostkowe sa wysokie, to cena nie spadnie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2009-04-24 10:06:35
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 11:33:52 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Trwającego do momentu zakończenia zapisu obrazu na karcie? ;-)

    Oczywiście. Potem dałoby się jakieś pół minuty "zwijania filmu" :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 47. Data: 2009-04-24 10:25:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał

    > Oczywiście. Potem dałoby się jakieś pół minuty "zwijania filmu" :)

    To ostatnie powinno sygnalizować brak miejsca na karcie:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2009-04-24 10:35:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > To ostatnie powinno sygnalizować brak miejsca na karcie:-)

    Ależ skąd.
    Powinno być co 36 zdjęć aby każdego cyfrowca z przyciężkim paluchem nieco
    ostudzić ; )
    Następne po 24 jesli np. czas wykonania owych 24 klatek jest krótszy niż
    czas poprzednich 24.
    : )))))

    adam

  • 49. Data: 2009-04-24 10:57:29
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Pytanie dotyczące użytkowników Canon'a 40D - są tam dwa tryby ciche, które
    działają dla podniesionego lustra (czyli detekcja kontrastu).
    Jakie Wasze odczucia - czy migawka też jest wyciszona - np. wersja
    elektronicznej migawki ?
    Zdaję sobie oczywiście sprawę, że takiego super-cichego trybu nie będzie
    działał tryb seryjny - ale pojedyncze "superciche" zdjęcie to już coś :-) .

    Pzdr,
    Sławek

  • 50. Data: 2009-04-24 11:00:05
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 12:35:12 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > ostudzić ; )
    > Następne po 24 jesli np. czas wykonania owych 24 klatek jest krótszy niż

    No i jak się pomysł ładnie rozwija... Analogowi sentymentaliści w końcu
    będą mogli z mniejszym bólem przechodzić na cyfry ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz