    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dźwięk migawki
    Date: Fri, 24 Apr 2009 06:18:23 -0700 (PDT)

    On 24 Apr., 14:48, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że moment zakończenia ekspozycji (np. 1/2000 s) w w/w trybie
    > (trybach - są 2-tryby) jest załatwiany elektronicznie - a mechaniczna
    > migawka opada razem ze zdjęciem palucha ze spustu migawki.

    b mozliwe , ale nie wiem , nie sprawdzalem.
    Nie spotkalem tez nigdzie informacji n.t. temat.
    mozna sie latwo przekonac robiac zdjecie lampa blyskowa na tym czasie
    ( np 1/2000sek)
    jesli bedzie to czas zamykany migawka elektroniczna cala klatka
    bedzie naswietlona..

    > Zmierzam więc do tego - że już w modelu Canon 40D dla trybu LifeView i
    > ograniczeniu polegajacym na tym, że nie wykonujemy zdjęć seryjnych - można
    > prawdopodobnie wogóle zrezygnować z lustra i migawki elektronicznej (pewnie
    > za daleko zabrnąłem z możliwością wyeliminowania migawki mechanicznej - ale
    > takie mam wnioski po przeczytanaiu przytoczonego artykułu).

    dochodza informacje prasowe , ze prace nad migawka elektroniczna sa na
    ukonczeniu, rzeczywiscie byc moze wkrotce zastapi ona mechaniczna ,.
    Dla ciekawostki - juz ponad 20 lat temu byly proby z migawkami
    elektronicznymi w analogach.
    byla to szyba pokryta lcd umieszczona przed emulsja. Normalnie byla
    czarna , pod wplywem impulsu pradu o zadanej dlugosci naswitlania ,
    robila sie przezroczysta .
    jednak szczelnosc tej migawki byla jeszcze w owym czasie za mala.

    > No tak - ale takie rozwiazania mamy już w Panasonic G1 - tryb LifeView z
    > najszybszym chyba na rynku AF z dektekcją kontrastu - ale użytkownicy
    > twierdzą, że jest on również głośny (migawka mechaniczna)- czyli przesiadka
    > na taki sprzęt z lustrzanki dla kogoś kto ceni ciszę - niewiele da :-(.

    protoplastom byl AF z fz 50 - sa tam 2 tryby
    jeden jak zwykle AF detekcja kontrastu szuka maksymalnego kontrastu
    przebiegajac caly zakres osrtzenia i drugi prawidlowa pozycja
    ruchomych soczewek zostaje wyliczona "z gory" na podstawie aktualnego
    pomiaru kontrastu . To jest piekielnie szybkie i nie zauwazylem zeby
    mniej dokladnie .

    XXX