    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Date: Tue, 7 Feb 2012 22:31:43 +0100

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Masz na myśli H4 z trzonkiem P45t-41?

    Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ?

    > He he - kolejny wymysł polskiego
    > "rzemiosła" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokołu
    > takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowało do starych reflektorów).

    Tez "polskie rzemioslo" ?

    http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-5207
    0-i2063334950.html

    > R2 miały 45/40W, te kombinowane miały 60/55W - to była H4 z innym

    Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
    porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W

    > A ja źle wspominam okres, kiedy takie żarówki były powszechnie dostępne
    > z adnotacją "not for use in europe", ponieważ sporo było takich
    > ze 100/90W.

    Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
    homologacje. A takie 90/100 sa i dzis.

    > BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
    > w dobrym stanie w zupełności starczają standardowe.

    Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(
    Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?

    J.