  • Data: 2012-02-07 20:49:23
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze:

    > Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.

    Masz na myśli H4 z trzonkiem P45t-41? He he - kolejny wymysł polskiego
    "rzemiosła" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokołu
    takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowało do starych reflektorów).
    Świeciło cokolwiek ciekawie, ale i tak lepiej, niż obecne zenexy.

    > Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
    > czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.

    R2 miały 45/40W, te kombinowane miały 60/55W - to była H4 z innym
    cokołem. Tak, wypalało styki we włącznikach (w tym zespolonym).
    Osobiście zmieniałem z R2 na H4 w PF126 i Warszawie (Zelmot zaczął
    produkować do żukopodobnych) i jak najbardziej uzupełniałem układ
    o przekaźniki. W PF125p przekaźniki chyba już były (nie pamiętam)
    i tam zmieniałem z R2 na wkłady skądś przewiezione (nie z PL, choć
    być może były w PL produkowane). Tutaj ciekawostka - do dzisiaj
    pamiętam, że reflektory mijania były na H4, a dodatkowe od długich
    na H1. Wersje później dostępne w PL były na H4. Niby fajny
    patent - jak się zjarała H4 na mijania, to się zamieniało miejscami
    żarówki i dalej było dobrze. Szkoda tylko, że ta nieużywana mijania
    już się regenerować nie chciała ;)

    > Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
    > dlugich jezdzic :-)

    A ja źle wspominam okres, kiedy takie żarówki były powszechnie dostępne
    z adnotacją "not for use in europe", ponieważ sporo było takich
    ze 100/90W. Sam kiedyś zrobiłem próbę i do poldona takie włożyłem.
    Specjalnie lepiej nie było, ale ludzie migali w trasie - zjechałem
    po paru kilometrach i włożyłem normalne. Żeby nie było - po założeniu
    tamtych palników sprawdzałem ustawienie świateł. Najśmieszniejsze jest
    to, że wiele osób było nieświadomych zakupu H4 na "sterydach".

    BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
    w dobrym stanie w zupełności starczają standardowe.