    From: "Aleksander" <f...@f...fake>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk uszkodzony mechanicznie - gdzie odzyskac dane w Wawie?
    Date: Thu, 16 Dec 2010 15:03:35 +0100

    > Nie, nie ma na to szansy, że tak mogłoby być łatwiej doskonale wiem. To
    > w sumie bez znaczenia dla tego wątku, ale aby ukrócić dalsze spekulacje
    > napiszę wyraźniej: dysk który uległ uszkodzeniu, to bakap. W tzw. międzyczasie
    > miało miejsce przemodelowanie struktury magazynu - format, instalacja od nowa
    > systemu, etc. Na swoje nieszczęścue nie jestem paranoikiem i nie trzymam
    > danych w 3 czy 5 miejscach, założyłem że przez te kilka dni im na jednym dysku
    > nic sie nie stanie. Ino pewien psotliwy bachor wlazł sobie tam, gdzie nigdy
> [...]

    Potrąć gówniarzowi z kieszonkowego ;)

    A na poważniej... zależy ile chesz przeznaczyć na odzyskanie danych.
    Ja, jak dziecko zrzuciło żonie działający notebook ze stołu,
    zaszałałem i wysłałem dysk do Katowic (OnTrack chyba czy jakoś)...
    ... ponoć jedno z lepszych labów - i co ? i nic sensowengo nie
    byli w stanie odzyskać. Fakt że to była wówczas jakaś promocja
    zdaje się za 1000zł zamiast normalnej ceny około 4000-6000zł -
    - może na tym polegała, że jak nie da się szybko/tanio odzyskać,
    to piszemy klientowi że się nie da i już.

    W każdym razie powodzenia Ci życzę - i opisz później czy udało się odzyskać
    i za jaką kwotę ! :)

    No i napisz coś więcej o tym dysku - czy w ogóle zgłasza się w jakikowliek
    sposób (jest wykrywany przez BIOS, programy do testowania dysków czy
    kompletnie martwy)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.