  • 11. Data: 2011-04-18 22:14:43
    Temat: Re: Dysk 1TB
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-18 20:41, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Piotrek" 1bllrc57r5iln.1rzyrnqoq9zpe$....@4...net

    > Ponoć na SWAP najlepsze są SSD. ;) (bo szybko padną)
    >
    > SSD górują czasem dostępu, ale nie transferami. :)
    > I są piekielnie drogie. To raczej zabawki dla bogaczy,
    > nie dla ludzi z tej grupy. :)

    To chyba nie na naszej planecie. Kilku producentów wypuściło już napędy
    SSD (nie dyski) o transferze>1GB/s. Z tego wzgledu, że SATA III to tylko
    ok 600MB/s, są to karty PCIex.

    Ludzi z tej grupy stać na komputery po pare tys. zł. Na dysk za 600-800
    też ich będzie stać, gdy zauważa różnice.

  • 12. Data: 2011-04-18 22:38:02
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 18.04.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

> [...]
    >
    > SSD górują czasem dostępu, ale nie transferami. :)
    > I są piekielnie drogie. To raczej zabawki dla bogaczy,

    Bez przesady, ja np wolę ssd niż 4 rdzenie, wystarczają mi 2, więc
    mam dość duży 'zapas' na dysk (przy tej samej cenie za zestaw).
    Responsywność dużo większa, a i po co mi 4 rdzenie? Aby te 4 czynne
    procesy wisiały w 'top' ze statusem D (disk waiting?) ;)
    Bo to typowy obrazek w niezrównoważonym zestawie - kupa ramu i
    rdzeni, a do tego podpięty zielony wudek :) Co z tego że to umie
    szybko liczyć - jak nie ma co liczyć ;)

    > BTW... Minus 100 GB to raczej mało. ;)

    Na system i aplikacje? Storage oczywiście mam na talerzach.
    Obawiam się że w typowych zastosowaniach to i sdd 64GB będzie w zupełności
    wystarczający, gdy się go wesprze 500-1T na filmy/muzykę/zdjęcia/
    sporadycznie odpalane programy.

  • 13. Data: 2011-04-20 22:25:13
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-04-18 15:16, Przesmiewca pisze:

    > Uzywam 0.5 TB na jednym z kompow z win7. Probka statystyczna niewielka,
    > ale jestem zadowolony i nie narzekam na halas. Kreci sie juz rok po kilknascie
    > godzin dziennie i jego glosnosc ciagle jest na tym samym poziomie.

    Wziąłem Blacka zatem. I faktycznie, nie jest najgorzej. Szybszy od
    Barracudy 7200.11 zauważalnie...
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 14. Data: 2011-04-25 02:22:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ioid4l$3jd$...@n...onet.pl

    > To chyba nie na naszej planecie. Kilku producentów wypuściło już napędy SSD (nie
    dyski) o transferze>1GB/s. Z tego wzgledu, że
    > SATA III to tylko ok 600MB/s, są to karty PCIex.

    A które SSD mają ponad 1 GB/s?

    > Ludzi z tej grupy stać na komputery po pare tys. zł. Na dysk za 600-800 też ich
    będzie stać, gdy zauważa różnice.

    A którzy z Was (ilu z Was ma) mają SSD w swoich komputerach? :)
    I jakie to SSD?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-04-25 02:31:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > Bez przesady, ja np wolę ssd niż 4 rdzenie, wystarczają mi 2, więc
    > mam dość duży 'zapas' na dysk (przy tej samej cenie za zestaw).

    Mnie potrzebne rdzenie. :) Do grafiki. :)

> [...]
    > Bo to typowy obrazek w niezrównoważonym zestawie - kupa ramu i
    > rdzeni, a do tego podpięty zielony wudek :) Co z tego że to umie

    Na cokolwiek. :)

    > Storage oczywiście mam na talerzach.
    > Obawiam się że w typowych zastosowaniach to i sdd 64GB będzie w zupełności
    > wystarczający,

    Tak -- ale plus 64, nie minus 100. :)

    > gdy się go wesprze 500-1T na filmy/muzykę/zdjęcia/
    > sporadycznie odpalane programy.

    Na sam system starczy zaledwie kilka GB.
    Ja WXP z pełnym dobrodziejstwem inwentarza
    (SP3 i wszelkie łaty) zmieściłem na 1 GB. :)
    A 2.5 GB to aż nadto, jeśli nie ma pliku z hibernacją. :)

    W7 jest bardziej zachłanny. :)

    -=-

    Szkoda, że w notebookach i w netbookach zwykle nie ma miejsca aż na dwa
    dyski. Można by naprawdę wrzucić malutki SSD na sam system i na programy
    uruchamiane często oraz duży HDD na inne pliki. :) W notebooku można by
    wywalić nagrywarkę lub PCMCIA/Express_Card; gorzej z netbookiem, choć
    i tam zapewne można jakoś sobie poradzić.

    Ja bym wolał WXP/W7/W8 wołany z karty SDHC lub z USB.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2011-04-25 04:30:37
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-25 04:22, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" ioid4l$3jd$...@n...onet.pl

    > A które SSD mają ponad 1 GB/s?

    Pierwszy z brzegu:
    http://www.ocztechnology.com/ocz-z-drive-r2-e88-pci-
    express-ssd.html

    Zauwaz, ze w przeciwienstwie do napedow mechanicznych, w napedach
    opartych o pamieci Flash bardzo latwo mozna zwiekszac szybkosc
    zapisu/odczytu (zrownoleglanie operacji i/o do wszystkich chipow)

    > A którzy z Was (ilu z Was ma) mają SSD w swoich komputerach? :)
    > I jakie to SSD?

    Ja mam OCZ vertex2 120GB

  • 17. Data: 2011-04-25 23:51:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 25.04.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    będzie stać, gdy zauważa różnice.

    > A którzy z Was (ilu z Was ma) mają SSD w swoich komputerach? :)

    Ja

    > I jakie to SSD?

    Jakaś toshiba 128gb (air 13")

  • 18. Data: 2011-05-12 00:11:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > Ja

    Więc niewielu. :)

    > Jakaś toshiba 128gb (air 13")

    Jesteś zadowolony?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-05-12 00:18:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ip2tdv$kbk$...@n...onet.pl

    > Pierwszy z brzegu: http://www.ocztechnology.com/ocz-z-drive-r2-e88-pci-
    express-ssd.html

    Fajny. ;) Może wstawię do notebooka. ;)
    A poważniej -- jest jakiś napęd SSD mający tę szybkość,
    który można wmontować w miejsce HDD?

    > Ja mam OCZ vertex2 120GB

    To ju dwóch. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-05-12 12:45:52
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-12 02:18, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" ip2tdv$kbk$...@n...onet.pl

    express-ssd.html

    > Fajny. ;) Może wstawię do notebooka. ;)
    > A poważniej -- jest jakiś napęd SSD mający tę szybkość,
    > który można wmontować w miejsce HDD?

    Gdyby poszukac, zapewne by sie znalazlo. jak na razie limit to 6Gbps,
    wiec na pewno bedzie wolniejsze od PCIEx, aczkolwiek tylko w
    ekstremalnych zastosowaniach da sie to zauwazyc.

    Zwiększanie szybkości w SSD jest dość proste - zrównoleglenie
    odczytów/zapisów z wielu układów pamięci.

    > To ju dwóch. :)

    Jak? Zadowolony? ;) Masz ten z 2011 czy jeszcze wyprodukowany w 2010?

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/