  • 41. Data: 2009-01-25 16:57:51
    Temat: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A powinienes - wystarczy podgladnac zdjecie w przestrzeni
    > barwnej docelowego urzadzenia. To _elementarne_ a Ty
    > zamiast tak zrobic wymyslac niestworzone "rozwiazania",
    > ktore nie rozwiazuja niczego.

    Tak, mamy oczywiście przestrzeń barwną tektury, labu z marketu, elcedeka
    z promocji i projektora za tysiąc plus vat.

    Poza tym chyba zgubiłeś w tym istotę czegoś zupełnie innego - nie chodzi
    mi o to czy się da tylko o estetykę tego, co zostanie
    pokazane/wydrukowane/wyświetlone. Nie jest to tożsame z konwersją ''z
    automatu''.

    > Zadawaj takie pytania na Onecie :)

    No to masz tu:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/kolor.png
    Tak, wiem, usłyszę zaraz, że się nie da i że zostało spieprzone i takie
    kwiatki nie istnieją :)

    A tym czasem się da po właśnie kompresji i gdzieś mi się takie chyba
    poniewiera.

    > Taki problem nie istnieje - ten plik sobie wydumales zeby
    > udowodnic zalozona teze. Gratuluje - udalo sie :)
    > Udowodniles, ze potrafisz przygotowac plik o duzym
    > zakresie barw.

    Ja takich plików przygotowuję bardzo dużo. I co ciekawe to właśnie jest
    kluczem do sukcesu, bo ludzie lubią kolor, wyciągnięty do przesteru,
    wyglancowany kolor.

    > Fatalnie nie? Co za pech, ze ja sie na tym znam
    > i nie daje sie zbyc pierdolami...

    Fatalnie, że nikt poza Tobą się na tym nie zna.

    > Ta metoda osiagniesz co najwyzej to, ze rzutnik nie obetnie Ci
    > cieni i swiatel, a cala reszta bedzie przypominac wszystko tylko
    > nie oryginal... Gratulacje :)

    No właśnie - i tu jest pies pogrzebany.
    To nie ma być oryginał. To ma być ładne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-01-25 17:00:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Na moim ekranie nie udało mi się dobrać takich parametrów, by zobaczyć
    > wszystkie cyferki na raz. Za to bez problemu mogę zrobić tak,
    > by nie widzieć nic na różowym pasku ;)
    >
    > Tu da się zobaczyć wszystko?

    Powinno być wszędzie 345678. No, może 3 na niebieskim znikać w czeluściach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 43. Data: 2009-01-25 17:02:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gli2j6$98l$2@news.wp.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:
> [...]

    Na moim ekranie nie udało mi się dobrać takich parametrów, by zobaczyć
    wszystkie cyferki na raz. Za to bez problemu mogę zrobić tak,

    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )
    145 ;

  • 44. Data: 2009-01-25 17:04:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Ehm, nie pomerdalo Ci sie troszeczke? ;)
    > Decybele, z uwagi na definicje, mozna stosowac wylacznie
    > na skali ilorazowej.

    Hmm... uprościłem z pewnością, chodzi mi o chrominancję - ale
    rzeczywiście, decybele nie mają zbytni sensu, raczej procenty.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 45. Data: 2009-01-25 17:10:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Tak, mamy oczywiście przestrzeń barwną tektury, labu z marketu,
    > elcedeka z promocji i projektora za tysiąc plus vat.

    Brakuje argumentow? Nie poznaje Pana ;)

> [...]
    > chodzi mi o to czy się da tylko o estetykę tego, co zostanie
    > pokazane/wydrukowane/wyświetlone. Nie jest to tożsame z konwersją ''z

    Alez moze byc. Wioskowo tez sie da z automatu.

    > No to masz tu:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/kolor.png
    > Tak, wiem, usłyszę zaraz, że się nie da i że zostało spieprzone i
    > takie kwiatki nie istnieją :)

    Nie odrobiles zadania domowego ;)

    Po lewej Twoj oryginal a po prawej jak bedzie wygladal druk:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/janko1.jpg
    Roznice w kolorach jak widac pomijalnie male.

    Zalozylem, ze plik byl w sRGB z praku profilu w pliku.

    > A tym czasem się da po właśnie kompresji i gdzieś mi się takie chyba
    > poniewiera.

    Kompresor moge Ci porzyczyc jakby co ;)
    Dobry mam - cichy, bezolejowy bedzie w sam raz :)

    > Fatalnie, że nikt poza Tobą się na tym nie zna.

    Znaja, znaja. Ale tu niestety sa w niklej opozycji :(
    Tu kroluje majdrowanie.

  • 46. Data: 2009-01-25 17:11:19
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Na moim ekranie nie udało mi się dobrać takich parametrów, by zobaczyć
    > wszystkie cyferki na raz. Za to bez problemu mogę zrobić tak,
    > by nie widzieć nic na różowym pasku ;)
    >
    > Tu da się zobaczyć wszystko?

    Wszystkie kolory od 2 do 8.
    No ale ja mam monitor za trzysta, wiec pewnie zepsuty ;)

    Jedynki widze (oczywiscie slabo) gdy otworze na czarnym tle w PS.
    W przegladarce biele otoczenia za bardzo oslepiaja.

  • 47. Data: 2009-01-25 17:18:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Po lewej Twoj oryginal a po prawej jak bedzie wygladal druk:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/janko1.jpg
    > Roznice w kolorach jak widac pomijalnie male.

    No, czyli drukarka się wyrobiła. Na karmazynowych kwiatkach jednakże nie
    wyrobiłaby się, prawdaż?

    Okej, pominąwszy wszystkie do tej pory jałowe dyskusje - jak jest metoda
    na konwersję plików srgb, by dało się je oglądać na byle jakim rzutniku
    pominąwszy brak metody?

    > Zalozylem, ze plik byl w sRGB z praku profilu w pliku.

    Wszystkie pliki wrzucane w sieć jeśli nie określa się inaczej tak są
    traktowane.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 48. Data: 2009-01-25 17:20:53
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Tu da się zobaczyć wszystko?

    Da się 1-8. To są kroki "aż" co 4 odcienie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 49. Data: 2009-01-25 17:22:25
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Powinno być wszędzie 345678.

    Dlaczego?

  • 50. Data: 2009-01-25 17:28:20
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No, czyli drukarka się wyrobiła. Na karmazynowych kwiatkach jednakże
    > nie wyrobiłaby się, prawdaż?

    Byc moze, poprosze plik :)

    > Okej, pominąwszy wszystkie do tej pory jałowe dyskusje - jak jest
    > metoda na konwersję plików srgb, by dało się je oglądać na byle jakim
    > rzutniku pominąwszy brak metody?

    Zmierzyc przestrzen barwna rzutnika, skonwertowac pliki
    i takie wyswietlac. Lub uzyc softu, ktory bedzie robil
    konwersje w locie. Efekt zalezy oczywiscie od jakosci
    rzutkina - w koncu profil jedyne co robi to opisuje
    jak kijowy masz rzutnik - nic wiecej.

    Drukarka iglowa sluzy zazwyczaj do drukowania f-r,
    to Ty sie upierasz zeby nia zdjecia drukowac ;)

    > Wszystkie pliki wrzucane w sieć jeśli nie określa się inaczej tak są
    > traktowane.

    Dlatego dalem rade ;)