  • 51. Data: 2009-01-25 17:29:06
    Temat: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
    > Janko Muzykant pisze:
    >> Powinno być wszędzie 345678.

    Bo jak będzie 12345678 to będzie zbyt jasno (w sensie niekomfortowo).
    To zresztą zależy silnie od oświetlenia tła, ale ja mam
    dwudziestowatowego halogena trzy metry nad głową w pokoju bez okien z
    ciemnoszarymi ścianami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-01-25 17:35:37
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Bo jak będzie 12345678 to będzie zbyt jasno (w sensie niekomfortowo).

    E tam... Rozpiętość a rozdzielczość tonalna to całkiem co innego.

    > To zresztą zależy silnie od oświetlenia tła, ale ja mam
    > dwudziestowatowego halogena trzy metry nad głową w pokoju bez okien z
    > ciemnoszarymi ścianami.

    Punkt bieli, w sensie jaskrawości zależy/może zależeć od oświetlenia, a
    nie dokładność w skrajach zakresu dynamiki.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 53. Data: 2009-01-25 17:35:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Byc moze, poprosze plik :)

    Nie che mi się dalej w to bawić. Plik już był tylko nie z kwiatkami, a z
    paskami.

    > Zmierzyc przestrzen barwna rzutnika, skonwertowac pliki
    > i takie wyswietlac. Lub uzyc softu, ktory bedzie robil
    > konwersje w locie. Efekt zalezy oczywiscie od jakosci
    > rzutkina - w koncu profil jedyne co robi to opisuje
    > jak kijowy masz rzutnik - nic wiecej.

    No to niech teraz każdy sobie wybierze metodę w zależności od
    możliwości. Zwłaszcza ci, co chcą pokazać jakieś materiały przy okazji
    na przygodnych rzutnikach.

    > Drukarka iglowa sluzy zazwyczaj do drukowania f-r,
    > to Ty sie upierasz zeby nia zdjecia drukowac ;)

    Ano. Lepiej mieć coś niż nic.
    I tak od jakiegoś czasu oglądam sobie filmy na rzutniku i to ledowym
    jeszcze - fatalnym kolorystycznie, ale tak ''pokrzywionym'' krzywymi, że
    estetycznie jest to zupełnie przyjemne, choć pewnie niewiele ma
    wspólnego z oryginałem.

    Tak przy okazji - filmy mają jedną upierdliwą wadę - slajdową dynamikę.
    Dopóki nie dało się inaczej to było okej, teraz lubię sobie podbić
    cienie. Niestety, jest tam największa kaszana związana z kompresją
    (kompresją stratną zapisu).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 54. Data: 2009-01-25 17:37:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
    > E tam... Rozpiętość a rozdzielczość tonalna to całkiem co innego.

    Do tej pory przy skalibrowanych monitorach tak właśnie było - albo
    jedynki widoczne, albo zbyt jasno.
    Ale może one nie były dobrze skalibrowane.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 55. Data: 2009-01-25 17:44:09
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Do tej pory przy skalibrowanych monitorach tak właśnie było - albo
    > jedynki widoczne, albo zbyt jasno.
    > Ale może one nie były dobrze skalibrowane.

    Kalibracja tu nic nie zmieni. 1 i 2 będzie widoczne na odpowiednich
    monitorach. Nie jest to warunek konieczny, ale obrazuje możliwości. W
    sytuacjach, kiedy monitor nie pokazuje różnicy 1,2 a tła, może być, że
    nie sprawdzone próbnikiem cienie, po zrobieniu wydruku, wyjdą z jakimiś
    brudami.

  • 56. Data: 2009-01-25 17:47:05
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Pytanie tylko po co to robic?

    Najpierw starac sie robic dobre zdjecia, a potem spieprzyc
    efekt pokazujac je "rzutnikiem za tysiec pincet"...

  • 57. Data: 2009-01-25 17:47:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

> [...]
    > sytuacjach, kiedy monitor nie pokazuje różnicy 1,2 a tła, może być, że
    > nie sprawdzone próbnikiem cienie, po zrobieniu wydruku, wyjdą z jakimiś

    Dlatego w pewnych przypadkach zapodaję sobie profil podbijający poziom
    czerni, by sprawdzić, czy wszystko tam gra.
    Jednakże na co dzień jedynka u mnie ginie, a dwójka jest ledwo widoczna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś
    tak/

  • 58. Data: 2009-01-25 17:52:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dyskusja Jakuba z Jankiem jest dla mnie niestrawna i nie wnosi nic
    nowego. Jakub ma jak zwykle podejście fizyka(weźmy idealną kulę i
    pomińmy tarcie oraz opory powietrza...) ;)

    A ja właśnie otrzymałem zdjęcia z fotosika. Jak na 50gr za odbitkę 10x15
    to jest całkiem dobrze. Fotosik chyba drukuje te zdjęcia bez poprawek,
    bo zdjęcie o niedużej dynamice, ale dość ciemne wyszło ciemne i z
    czarnymi cieniami. Widzę też, że muszę dużo bardziej rozjaśniać cienie
    niż do oglądania na monitorze, bo wychodzą mi czarne plamy. Muszę
    jeszcze sprawdzić te same pliki w kodaku. 2x drożej, ale oni chyba
    dopasowują jasność zdjęcia do wydruku.

    Będę miał więcej czasu, to zeskanuję zdjęcia i pokażę oryginalne pliki,
    z których były robione odbitki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 59. Data: 2009-01-25 17:59:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Pytanie tylko po co to robic?
    >
    > Najpierw starac sie robic dobre zdjecia, a potem spieprzyc
    > efekt pokazujac je "rzutnikiem za tysiec pincet"...

    Lepiej nie pokazywać w ogóle.
    Lepiej odwołać te 2950 z 3000 jutrzejszych prezentacji w kraju, które
    będą miały miejsce, bo założę się, że właśnie w tylu przypadkach zeżre
    światła i cienie nie mówiąc o dominantach wszelkiej maści.

    Napisałem jak w dwadzieścia sekund mając tylko krzywą poprawić
    wyświetlanie zdjęć - jak ktoś chce może stosować, jak ktoś uważa, że to
    półśrodek niech wyłączy prąd i pójdzie do domu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 60. Data: 2009-01-25 18:00:55
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Dlatego w pewnych przypadkach zapodaję sobie profil podbijający poziom
    > czerni, by sprawdzić, czy wszystko tam gra.

    Ano właśnie. Dlatego "powinno być wszędzie 345678" jest nieprawdą.
    Powinno być wszędzie 12345678, ale jak ktoś widzi mniej, to musi uważać
    na to czego nie widać.

    Tak naprawdę, Pana obrazek wykazuje tylko dokładność na poziomie 64
    odcieni na kanał, a jak wiadomo z karty wychodzi cztery razy tyle.
    Pomiędzy każdą z liczb występuje jeszcze trzy pośrednie. Kupa informacji.

    Wiem wiem, to dzielenie włosa na czworo. Dosłownie. Jednak chciałem
    zaznaczyć, jak to jest z relacją możliwości sprzętu do słabej przeciętnej.