  • 31. Data: 2009-01-25 14:33:18
    Temat: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
    news:glg3ja$e6u$1@inews.gazeta.pl...
    > Cześć wszystkim
    > Janko Muzykant pisze:
    > [...]
    > Które mają większą?
    ------------------------
    Np. z lustrzanek Canona - wszystkie modele począwszy od modelu
    D30 (pierwsza lustrzanka cyfrowa dla mas) i młodsze. Starsze może
    też, ale nie sprawdzałem.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 32. Data: 2009-01-25 16:02:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Jak format sobie zyczysz?

    He, już mi kiedyś wydrukowałeś i wyszła kupa :)

    > Z tym, ze plik jest zle przygotowany -
    > kolory nie mieszcza sie w gamucie drukarki.
    > Moze najpierw popracuj nad warsztatem? ;)

    Czyli przekraczają dynamikę drukarki :)
    I właśnie w tym wątku pokazałem jak z tym walczyć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-01-25 16:04:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nie - lepsze jest poprawnie wydrukowane zdjecie.
    > Po co robic cos zle jak mozna dobrze? Koszt taki sam.

    Na przykładzie tego:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/test.png
    pokazałem, że nie da się wszystkiego co poprawnie widać na ekranie
    poprawnie drukować.

    > Po co mowic o przecietniakach? Chcesz udowodnic, ze jak
    > ktos cos zle robi to efekty beda zle? Nic odkrywczego :)

    Bo 99% ludzi ma problemy przeciętne.

    > Rzutnik za "poltora" nie zostal zaprojektowany do
    > wiernego wyswietlania fotografii, tylko prymitywnych
    > prezentacji gedzie kolory moga byc byle-jakie byle kolorowe.

    90% rzutników to te za półtora.
    Ja jestem praktyk, a nie idealista.

    > Aparat umiesz dobrac do zastosowania, rzutnika nie?

    Wszystkiego.
    Także szarej tektury, z którą miałem przyjemność z miesiąc temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 34. Data: 2009-01-25 16:11:00
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > He, już mi kiedyś wydrukowałeś i wyszła kupa :)

    Shit in - shit out.

    > Czyli przekraczają dynamikę drukarki :)

    Nie "dynamike" a rozmiar przestrzeni barwnej.

    > I właśnie w tym wątku pokazałem jak z tym walczyć.

    Nie - jak psuc zdjecia.
    Nic Twoja "metoda" nie da w takim przypadku.

  • 35. Data: 2009-01-25 16:15:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Na przykładzie tego:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/test.png
    > pokazałem, że nie da się wszystkiego co poprawnie widać na ekranie
    > poprawnie drukować.

    Eureka?! A ktos tak twierdzil? Kto?

    Zawsze da sie jakis _syntetyczny_ plik stworzyc,
    ktorego nie bedzie sie dalo naswietlic, wyswietlic,
    wydrukowac czy cokolwiek. Jakie to ma znaczenie praktyczne?

    Tak sie jakos sklada, ze realne zdjecia nie zawieraja
    kolorow spoza gamutu az w takiej ilosci - nie ma takich
    problemow w realnym swiecie.

    > Bo 99% ludzi ma problemy przeciętne.

    > 90% rzutników to te za półtora.
    > Ja jestem praktyk, a nie idealista.

    Kup sobie w ramach "praktyki" rzutnik czarno-bialy
    albo ze spalona lampa, a potem narzekaj ze slabo swieci :)

  • 36. Data: 2009-01-25 16:22:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Eureka?! A ktos tak twierdzil? Kto?

    Niejaki JJ kilka postów wyżej :)
    Zdjęcie było mniej wysycone i drukowało się bez najmniejszych problemów.
    Jednakże wystarczy kiczowaty zachód słońca czy kilka tulipanów i koniec.
    Zatem gdzieś mamy granicę - i nie ja jestem w stanie określić gdzie,
    lecz obsługiwacz medium docelowego.

    > Zawsze da sie jakis _syntetyczny_ plik stworzyc,
    > ktorego nie bedzie sie dalo naswietlic, wyswietlic,
    > wydrukowac czy cokolwiek. Jakie to ma znaczenie praktyczne?

    Skąd wiesz, że to syntetyczny plik, a nie jakieś zdjęcie grafiki?

    > Tak sie jakos sklada, ze realne zdjecia nie zawieraja
    > kolorow spoza gamutu az w takiej ilosci - nie ma takich
    > problemow w realnym swiecie.

    Znaczy to, co pokazałem nie istnieje? :)
    Kuba, znamy Cię tu wszyscy i Twoje dyskusje... :)

    > Kup sobie w ramach "praktyki" rzutnik czarno-bialy
    > albo ze spalona lampa, a potem narzekaj ze slabo swieci :)

    Nie, nie - ja sobie kupuję rzutnik kiepski i konwertuję doń dynamikę i
    mam już w przeciwieństwie do tych, którzy czekając na ideał
    kilkadziesiąt lat nie mając nigdy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chcesz zrobić coś dla innych? - zrób coś dla siebie/

  • 37. Data: 2009-01-25 16:27:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nie "dynamike" a rozmiar przestrzeni barwnej.

    To przestrzeni barwnej nie można już liczyć w dB?
    Jedynym sposobem na wydrukowanie tej grafiki jest konwersja polegająca
    na kompresji.

    > Nie - jak psuc zdjecia.
    > Nic Twoja "metoda" nie da w takim przypadku.

    No cóż, od lat daje, ale widocznie to nieprawda.

    Nota bene - robiłem swego czasu sporo wydruków grafik dość podobnych
    charakterem i jedyną metodą akceptowalnych rezultatów była ręczna
    korekcja dynamiki w oparciu o obserwacje i nic więcej.
    Dzięki temu zarobiłem ja, a nie drukarz, który od lat robił całkiem okej
    materiały, ale na tamtych się wyłożył.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 38. Data: 2009-01-25 16:43:16
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Niejaki JJ kilka postów wyżej :)

    Cytat poprosze.

> [...]
    > tulipanów i koniec. Zatem gdzieś mamy granicę - i nie ja jestem w
    > stanie określić gdzie, lecz obsługiwacz medium docelowego.

    A powinienes - wystarczy podgladnac zdjecie w przestrzeni
    barwnej docelowego urzadzenia. To _elementarne_ a Ty
    zamiast tak zrobic wymyslac niestworzone "rozwiazania",
    ktore nie rozwiazuja niczego.

    > Skąd wiesz, że to syntetyczny plik, a nie jakieś zdjęcie grafiki?

    Zadawaj takie pytania na Onecie :)

    > Znaczy to, co pokazałem nie istnieje? :)

    Taki problem nie istnieje - ten plik sobie wydumales zeby
    udowodnic zalozona teze. Gratuluje - udalo sie :)
    Udowodniles, ze potrafisz przygotowac plik o duzym
    zakresie barw.

    > Kuba, znamy Cię tu wszyscy i Twoje dyskusje... :)

    Fatalnie nie? Co za pech, ze ja sie na tym znam
    i nie daje sie zbyc pierdolami...

    > Nie, nie - ja sobie kupuję rzutnik kiepski i konwertuję doń dynamikę i
    > mam już w przeciwieństwie do tych, którzy czekając na ideał
    > kilkadziesiąt lat nie mając nigdy :)

    Ta metoda osiagniesz co najwyzej to, ze rzutnik nie obetnie Ci
    cieni i swiatel, a cala reszta bedzie przypominac wszystko tylko
    nie oryginal... Gratulacje :)

  • 39. Data: 2009-01-25 16:49:14
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To przestrzeni barwnej nie można już liczyć w dB?

    Jak tylko podasz metode konwersji Lab na dB...

    > Jedynym sposobem na wydrukowanie tej grafiki jest konwersja polegająca
    > na kompresji.

    To co Ty pokazales to nie kompresja tylko spieprzenie pliku :)
    Po takiej "kompresji" zaden kolor z pliku nie zostanie
    poprawnie zreprodukowany, no moze poza szaroscia 50% :)

    Chyba, ze o to wlasnie chodzilo, wtedy gratuluje - dziala :)

    Od dawna istnieje zarzadzanie kolorem, ktore robi
    to lepiej i z automatu, bez recznego majdrowania.

    > No cóż, od lat daje, ale widocznie to nieprawda.

    Przepraszam pominalem slowo - nic _dobrego_ nie da.

> [...]
    > Dzięki temu zarobiłem ja, a nie drukarz, który od lat robił całkiem
    > okej materiały, ale na tamtych się wyłożył.

    Pewnie tez "majdrowal" tylko w druga strone ;)

  • 40. Data: 2009-01-25 16:54:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > To przestrzeni barwnej nie można już liczyć w dB?

    Ehm, nie pomerdalo Ci sie troszeczke? ;)
    Decybele, z uwagi na definicje, mozna stosowac wylacznie
    na skali ilorazowej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek