  • 11. Data: 2009-06-08 16:29:36
    Temat: Re: Dylematy canoniera - jaki szeroki kąt?
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Jako użyszkodnik Eos'a 30 w wersji analogowej przymierzam się do zakupu
    > EOS'a 50D.
    > Na początek ujeżdżać bedę szkiełko jakie pozostanie mi po analogu EF
    > 28-135 IS USM.
    > Ponieważ do fotografii plenerowej i czasami wnętrza szkiełko to będzie w
    > dolnym zakresie za duże planuję zakupić coś co mi uzupełni szeroki kąt.
    > Wybór pada na razie na:
    > Sigma 10-20 f 4-5.6 EX DC HSM lub Sigma 12-24 f 4.5-5.6 EX DG Aspherical
    > HSM
    > Tamron 10-24 f 3.5-4.5 Di II LD Aspherical

    z w/w jedynie sigma 12-24 jest godna polecenia...jest to szklo juz pod FF
    ..fakt, nie kupujesz FF ale moze kiedys kupisz.
    rozsądnym rozwiązaniem jest 17-40/4 ..ale tu trzeba miec farta i trafic
    ostrą sztuke. 28-135 to mydło jakich mało.
    Na stałke Cie nie stac.... jeszcze sigma ma coś stałego 14/2.8 ale nie wiem
    co to jest za szklło.
    Pozdrawiam
    rakaka

  • 12. Data: 2009-06-08 16:41:24
    Od: j...@u...at

    On 8 Jun., 17:45, John Smith <j...@e...net> wrote:

    > Zaproponuj jakąś stałkę o ogniskowej w zakresie 10 do 12mm rysującą
    > ostrzej niż dowolny z wymienionych zoomów.
    >
    > --
    > Mirek

    zaden zoom nie podskoczy do stalki
    tylko drogie l-ki podchodza w pewnym zakresie pod stalki , ale tez
    nie osiagaja tej rozdzielczosci a placisz jak za zboze,
    najczesciej na krancowych ogniskowych i pelnej dziurze zoomy rysuja
    ( w tym i L ki ) wprost zatrwazajaco - mowa o szerokich zoomach.
    problemem tych szerokich zoomow jest rzeczywiscie niska rozdzielczosc.

    odkad przeprosilem sie ze stalkami w cyfrze , to zle mi sie robi ,
    jesli musze zalozyc zoom.

    czy rzeczywiscie potrzeba zooma superszerokatnego ?
    majac powiedzmy 17-55
    jesli braknie kata wystarcza najczesciej jedna ogniskowa . Coz za
    roznica jesli nie bedziesz mial 15 mm jaka dalby zoom a 14 jaka daje
    stalka?
    wykonasz pol kroku w przod /tyl i masz praktycznie to samo.

    W dodatku jak czesto uzywa sie b szerokich obiektywow ?
    na poczatku dla zabawy i przetestowania a potem szuka sie pretekstu
    zeby uzyc , pozniej lezy w szafie.

    Z obserwacji wlasnej , choc oczywiscie nie dotyczy to wszystkich -
    najczesciej uzywam w zoomie jednak skrajnych ogniskowych. Posrednie
    oczywiscie tez , ale nie tak czesto .
    Gdyby istnial jeden obiektyw mjacy 4 ogniskowe przestawiane skokowo
    jak np 17 , 35 . 70 , 200 mm o takiej ostrosci jak stalki - wolalbym
    od zoomow z ich ostroscia .

  • 13. Data: 2009-06-08 17:02:19
    Od: John Smith <j...@e...net>

    j...@u...at napisał(a):
    > czy rzeczywiscie potrzeba zooma superszerokatnego ?
    > majac powiedzmy 17-55
    > jesli braknie kata wystarcza najczesciej jedna ogniskowa.

    No, np 10mm, dlatego pytam o alternatywę o takiej ogniskowej dla Twoim
    zdaniem nieostrych zoomów. Zaproponujesz coś w końcu, czy dalej będziesz
    pieprzył nie na temat?

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-06-08 17:39:51
    Od: j...@u...at

    On 8 Jun., 19:02, John Smith <j...@e...net> wrote:

    > No, np 10mm, dlatego pytam o alternatywę o takiej ogniskowej dla Twoim
    > zdaniem nieostrych zoomów. Zaproponujesz coś w końcu, czy dalej będziesz
> [...]

    propozycja juz tu padla przeciez
    nie czytales?
    po co powtarzac.

    canon , sigma , tokina , tamron . masz w tym zakresie ogniskowych
    razem ze 20 stalek.
    gdzie poblem ?
    ja mam tylko jedna i zaden zoom nie podskoczy.

    na pelnej dziurze osiaga 160 l/mm w centrum.

  • 15. Data: 2009-06-08 17:40:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@u...at:

> [...]
    > ( w tym i L ki ) wprost zatrwazajaco - mowa o szerokich zoomach.
    > problemem tych szerokich zoomow jest rzeczywiscie niska rozdzielczosc.

    Możesz skończyc bełkotać i podać ten przykład stałki 10mm?

    Ludzie, co za bełkot!!!

  • 16. Data: 2009-06-08 17:53:51
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-08 18:25:31 +0200, "Rakan" <n...@p...fm> said:

    > 14/2.8 L obojętnie Mark II czy I

    Za cenę 4 zoomów?

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-06-08 17:57:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@u...at:

> [...]
    > gdzie poblem ?
    > ja mam tylko jedna i zaden zoom nie podskoczy.
    >
    > na pelnej dziurze osiaga 160 l/mm w centrum.

    CZY MOŻESZ SKOŃCZYĆ BEŁKOTAĆ I PODAĆ PRZYKŁAD TEJ STAŁKI 10mm???

  • 18. Data: 2009-06-08 17:58:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Rakan:

    > z w/w jedynie sigma 12-24 jest godna polecenia...

    A 10-20 który jest wszędzie polecany już nie? :>

  • 19. Data: 2009-06-08 17:58:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-08 20:13:17 +0200, f1969
    <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> said:

    > Najszerzej będziesz miał na Sigmie 10-20 , to całkiem dobre szkło.
    > 12-24 warto wziąć, jeśli myślisz docelowo o pełnej klatce.
    > Rozważ jeszcze Canona 10-22.

    No i jeszcze Tokina 12-24/4 - poza CA jest całkiem niezła, jak się
    dobrze trafi.

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-06-08 18:02:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>