  • 31. Data: 2009-06-09 10:06:32
    Temat: Re: Dwanascie twarzy Doroty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.06.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:
    > Ale znalazłem inny sens, nazwijmy to ''dobrouczynkowy''. To estetyka dla
    > nie... niezepsutych chciałoby się powiedzieć, gustów, ale powiedzmy,
    > przeciętnych, która po prostu sprawia przyjemność, konkretną, konkretnym
    > ludziom. Mnie zresztą też, pierwotną, estetyczną i wtórną, biorącą się z
    > obserwacji reakcji.
    > Ze ''sztuki'' wyrosłem. Pozostało mi pamiątkarstwo, sprawianie

    Dobrze, Weltschmerz, te sprawy, ale, i tu chciałem naprawdę bez
    najmniejszej złościwości czy jakiś innych negatywnych podtekstów, zapytać
    - podsyłasz to tu w ramach pogłębiania tego foto-Weltschmerzu i
    samobiczowania, czy dla jakiegoś innego powodu? Od paru odcinków małe
    wyjątki Cię chwalą, reszta wiesza różnej maści psy.
    Nie to, że chcę Cię zniechęcić bo sam nie mam nic przeciwko takim
    kwiatkom, ale chcę zrozumieć determinację.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2009-06-09 10:19:27
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > urody.
    >
    > A mnie nurtuje jedna taka kwestia... Kto i kiedy powiedzial, ze portret ma
    > modelowi/-ce urody dodawac? :)

    Nikt. Ale kobiety maja na ten temat wlasne zdanie :)

    p, zul

  • 33. Data: 2009-06-09 10:23:59
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:
    > A właściwie czternaście:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/23.htm
    > Jak ktoś ma ochotę coś powiedzieć, zapraszam.
    > Robione jak zwykle 450D+28-75 tamron, w większości otwarty, 3-4 źródła
    > światła (strumienica + 2-3 softboxy)

    a sprawdzałeś czy nie masz z tym Tamronem FF albo BF - pytam poważnie -
    foty są mało ostre... ale może tak ten Tamron ma...

  • 34. Data: 2009-06-09 10:37:41
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Jun 2009 12:19:27 +0200, 085 napisał(a):

    > Nikt. Ale kobiety maja na ten temat wlasne zdanie :)

    Przecież Adam już dawno pisał, że wyszukuje modelki które
    chcą czegoś innego niż ładny portret na NK. Nie pamiętam
    tamtego wątku, ale ocena tych zdjęć bez tamtego kontekstu
    jest bez sensu.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 35. Data: 2009-06-09 10:49:29
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 9 Jun 2009 12:37:41 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Przecież Adam już dawno pisał, że wyszukuje modelki które
    > chcą czegoś innego niż ładny portret na NK. Nie pamiętam
    > tamtego wątku, ale ocena tych zdjęć bez tamtego kontekstu
    > jest bez sensu.

    Czyli czego chcą? Wyglądać jak czarownice? Dosyć rzadkie upodobanie.
    Piotr

  • 36. Data: 2009-06-09 10:50:01
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie to, że chcę Cię zniechęcić bo sam nie mam nic przeciwko takim
    > kwiatkom, ale chcę zrozumieć determinację.

    Bo Janko myśli na prawdę, że to jest dobre, fajne.. jakieś. Po co szukać
    drugiego dna?

    pozdrawiam
    marek

  • 37. Data: 2009-06-09 11:15:05
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 12:23:59 +0200, Olek raczył(a) był(a) napisać:

    > a sprawdzałeś czy nie masz z tym Tamronem FF albo BF - pytam poważnie -
    > foty są mało ostre... ale może tak ten Tamron ma...
    No i widzisz Janku? Za dużo robisz modelek, za mało tablic testowych. ;)

  • 38. Data: 2009-06-09 11:29:09
    Od: tompolex <t...@w...wiesz.to.usun.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Chciałbym kiedyś zrobić takie doświadczenie - zaprosić do studia znanych
    > dobrych fotografów, kobietę jak tą ze zdjęć i każdy zrobiłby kilka
    > zdjęć, takich bez ''udziwnień'', dzikich stylizacji, krzywień itp,
    > oczywiście każdy robiłby to sam. Na końcu zestawilibyśmy materiał i
    > ocenilibyśmy anonimowo - ciekawe, co z tego by wyszło.

    wielkie mordobicie? ;)
    może nie.. ale ilu wielkich zechciałoby sie porównać? Bo sam pomysł jest
    bardzo dobry..IMO ..ale zaproś też kilku amatorów jako tzw "kontrole"
    Nie związane z foto ale robiłem kiedyś test herbaty - smaku znaczy sie .
    bo mi pracownicy narzekali ze niedobrą ich poję. na 6 gatunków wygrał
    "Brook Bond" ale zaraz na drugim .. "popularna"

    Co do zdjęć : podobają mi się tylko 10 i 12 bo i kadr ciekawy i zbyt
    równomierne oświetlenie nie tak bardzo "boli" ..
    Ale to tak wg mnie ..a ja mały żuczek tylko jestem a nie guru fotografii
    ..ani nawet grupy

  • 39. Data: 2009-06-09 11:38:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
> [...]
    > Jak ktoś ma ochotę coś powiedzieć, zapraszam.
    > Robione jak zwykle 450D+28-75 tamron, w większości otwarty, 3-4 źródła

    Pierwsze cztery wywaliłbym precz i starał się o nich zapomnieć.
    12 również.
    Robią fatalne wrażenie - jakby były z początku sesji, zanim i Ty i modelka
    przyzwyczailiście się do siebie w studio.

    Cała reszta - OK, niektóre nawet dość frapujące. Dziewczyna generalnie
    bardzo fotogeniczna i potrafiąca niebanalnie (bez pajacowania i bez
    wdziewania czyjejś skóry) zapozować.
    To wbrew pozorom nie takie częste.

    Ta ilość lamp jednak Ci lekko zaszkodziła ; ) - vide fotografia 7, 9. Jest
    parę kadrów, które niemal utopiłeś w świetle.

    adam

    ps.: to takie moje wrażenia, nie postuluję odebrania Ci kluczy od studia,
    wydania zakazu zbliżania się do aparatu - chciałeś - masz ; ))))))

  • 40. Data: 2009-06-09 12:04:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.06.2009 marek augustynski <h...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Bo Janko myśli na prawdę, że to jest dobre, fajne.. jakieś. Po co szukać
    > drugiego dna?

    Ale to dość oczywiste acz MZ niewystarczające aby wytłumaczyć to
    systematyczne wystawianie się na ciągłe razy.

    --
    Marcin