  • Data: 2010-12-02 19:25:45
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    G Nowak pisze:
    > Witam,
    > O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo
    > zakryc grill by silnik szybciej sie nagrzewal.Czy takie rozwiazanie ma
    > szanse cokolwiek pomoc?
    nie.(praktycznie) popatrz na samochód od spodu, silnik jest cały
    odsłonięty. w czasie postoju, zasłonięty odsłonięty gril - nic nieda. w
    czasie jazdy? Nie chce mi sie "wykładać" teorii, ale łapacz powietrza w
    grilu jest skutecznejszy wraz ze wzrostem szybkości. tak wiec szybkość
    poruszania samochodu musie byc wyraźnie wieksza od proędkośći wiartu
    (tak zeby to miało sens). dopiero wtedy zasłonięcie grila _COŚ_ da. co?
    silnik i tak będzie owiewany powietrzem od spodu auta. jakakolwiek
    korpelka wody (błota) będzie miała duuuuuuzo wiekszy wpływ na oziębienie
    silnika niż owiewające go powietrze. GRil jest poto zeby ułatwić
    odprowadzenie ciepła z chłodnicy. jak jest zimna, to szkoda Twojego
    czasu na zatykanie czegokolwiek
    > Pacjent to Passat 1.9TDI AWX, przewaznie robie
    > trasy 10-20km, spalanie ok 9-10l/100, na krotszych trasach znacznie
    > wieksze. Uprzedzam odpowiedzi odnosnie termostatu - jest sprawny.

    Masz moze chłodnice powietrza doładowanego? jak ją zakryjesz to
    zmniejszysz moc silnika.

    ToMasz

    PS

    Oczywiście w teorii to poprawi nagrzewanie silnika. tyle ze chyba niema
    tak czułych instrumentów pomiarowych żeby to wykazać. napewno wiatr o
    prędkości 5 a winnym dniu 10 km/h wprowadzi 100 razy wiekszy błąd niż
    zysk z zakrytej maskownicy.