  • 1. Data: 2010-12-02 14:10:01
    Temat: Duze spalanie zima
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Witam,
    O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo zakryc
    grill by silnik szybciej sie nagrzewal. Czy takie rozwiazanie ma szanse
    cokolwiek pomoc? Pacjent to Passat 1.9TDI AWX, przewaznie robie trasy
    10-20km, spalanie ok 9-10l/100, na krotszych trasach znacznie wieksze.
    Uprzedzam odpowiedzi odnosnie termostatu - jest sprawny.

  • 2. Data: 2010-12-02 14:20:23
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: szymo <s...@w...pl>

    G Nowak pisze:
> [...]
    > trasy 10-20km, spalanie ok 9-10l/100, na krotszych trasach znacznie
    > wieksze. Uprzedzam odpowiedzi odnosnie termostatu - jest sprawny.

    Mi to zawsze pomaga?o i pomaga zawsze ?aduje; jaka;s' maskownice; ch?odnicy
    choc' producenci tego nie zalecaja; oczywis'cie.

  • 3. Data: 2010-12-02 14:26:26
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-02 14:20:23 szymo

    > Mi to zawsze pomaga?

    Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
    W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    i nic nie daje.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 4. Data: 2010-12-02 14:45:38
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.

    Dokladnie :-)

    > W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    > i nic nie daje.

    Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-).
    Przynajmniej to psychiczne...

  • 5. Data: 2010-12-02 14:54:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > 2010-12-02 14:20:23 szymo

    > Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
    > W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    > i nic nie daje.

    Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas jazdy,
    co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie. Chyba, ze twoja chlodnica
    tego powietrza nie przepuszcza.

    Pytanie, na ile to ma wplyw.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-12-02 14:57:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
    > 2010-12-02 14:20:23 szymo

    > Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
    > W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    > i nic nie daje.

    Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty, a silnik
    i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu). W takim wypadku maskownica
    trochę pomoże bo ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika.

  • 7. Data: 2010-12-02 15:01:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 14:45, Robert_J pisze:

    > Dokladnie :-)

    > Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-). Przynajmniej
    > to psychiczne...

    Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
    W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na
    chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie
    po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
    Dlaczego?
    Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym
    termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i
    najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do
    komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-12-02 15:01:17
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego
    > powietrza podczas jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa,
    > wrecz przeciwnie.

    Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze
    powietrze podczas jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze,
    ze zakrycie wlotu powietrza, jesli w ogóle przyspieszy
    rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie mierzalny...
    Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.

    > Pytanie, na ile to ma wplyw.

    No wlasnie :-). Kto wie czy wieksza korzyscia z tego
    zakrycia nie jest osloniecie przed wpadaniem bryl lodu
    wyrzucanych spod poprzedzajacych aut ;-)

  • 9. Data: 2010-12-02 15:09:15
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Uzytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    > O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo zakryc
    > grill by silnik szybciej sie nagrzewal. Czy takie rozwiazanie ma szanse
    > cokolwiek pomoc? Pacjent to Passat 1.9TDI AWX, przewaznie robie trasy

    Nic nie da
    Duze spalania bo wiecej sie stoi niz jedzie
    Klimatyzacja/ogrzewanie energie tez potrzebuja

  • 10. Data: 2010-12-02 15:11:53
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.

    A ja bym powiedzial ze wszyscy mamy racje :-). Dlatego ze
    zapewne sa auta w których to cos daje, a sa i takie, w
    których w zasadzie nic :-).