-
Data: 2010-03-23 22:36:07
Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> > Impast to grube pociągnięcie. Farba olejna jest gładka po wyschnięciu
> > (błyszczy się). Impast w tym wypadku to położenie farby o gładkiej
powierzchni
> > gruba warstwą. Impasty mogą nawet potęgować kolor czy światło włąśnie przez
> > załamania wynikłe z impastowania. Tak czy inaczej olej zachowuje swoja
> > gładkość, którą możesz ewentualnie rozbijać określonymi technikami
matowienia.
> >
> > Głównym celem powlecznia jest uzyskanie okreśłonej powierzchni.. w celu
> > uzyskania określonej intensywności koloru... a mniejsze wsiąkanie jest
niejako
> > efektem ubocznym. Gęstość optyczna w wypadku farby określa intensywność jej
> > światła, a zetem intensywność samego koloru. Pomijamy tu jednak fakt, że
> > gęstość optyczna jest wartością mierzalną aparaturowo i ma ona tyle
wspólnego
> > z oceną wykonaną okiem co guzik z wiatrakiem.
> Farby to filtry barwne, a gęstość określa skuteczność pochłaniania
> przez nie światła, a charakterystyka spektralna decyduje o nasyceniu
> barwy. Lepiej spolaryzowane światło daje nieco większy kontrast i to
> tyle, kluczowa jest gęstość i własności spektralne, bo barwa zależy
> wyłącznie od długości fal widma odbitych od danego obiektu.
Napisałeś dokładnie to samo co ja, tyle, że ja zrobiłem to po ludzku;)
> Oko to z
> przyczyn fizjologicznych kiepski instrument do obiektywnej oceny
> czegokolwiek.
Gdyby nie było oka barwy miałyby wielki sens;)
> > Głębia koloru bierze się z warstwowego nakładania farby. W dużym
uproszczeniu
> > głębia jest wieksza na odbitce ponieważ są tam warstwy. Druk to jedna
warstwa
> > i (w dużym uproszczeniu) płytki kolor.
> > Pisze według tego co mówi wiedza o malarstwie ale również "na oko". Im
większy
> > kontrast tym głebia mniejsza. Nawet nie potrzeba tu specjalnej wiedzy,
> > wystarczy byle suwak w photoshopie.
> > Albo np jak bedziesz na stoku narciarskim to czasem zdaży się ktoś kto ma
> > odblaskowy kombinezon.. taki "wściekły" róż czy pomarańcz. Na tle śniegu
> > wygląda to jak płaska plama. Mega kontrast, głębia zero.
> > Odbitka może być bardziej "mdła" i z tym się zgodzę.
> To już całkowite absurdy. Co z tego, że na odbitce są warstwy i skąd
> pewność, że w druku nie ma warstw?
A są warstwy na wydruku?
Dzięki warstwom rysunek na odbitce jest jakby lekko rozjechany. Każdy zdrowo
myślący człowiek odbierze to jako wadę, a nie zaletę. To naturalne. Jednak ta
wada decyduje o płynności koloru.. o jego "niejednoznaczności"
>Tak czy owak - to kompletnie bez
> znaczenia!
Bo tak!;)
> Jak wspomniałem - o możliwej do uzyskania skali barw
> decyduje biel papieru
biel podłoża czyni położony na nim kolor bardziej intensywnym.. przyznaję jest
to równoznaczne z wpływem na szerokość skali.
>, maksymalna gęstość
intensywność.. reszta jak wyżej
> i czystość spektralna
> kolorantów.
nasycenie... i jak wyżej
Skala barw o której mówisz.. tak podejrzewam... to ilość kolorów
mogąca "zmieścić się" na wydruku.
Po wydruku dostajesz powierzchniowo położoną farbę na jakimś podłożu. Te
kolory nie mogą sie nawzajem przenikać... wszak, jak pisałeś wcześniej, tworza
onę jednolitą i ścisłą powierzchnię. Może istnieć miedzy nimi jedynie
zależność w rodzaju kontrastu symultanicznego o którym piszesz. Jeśli barwy
nie mogą się przenikać odbierasz je jako czyste, bez domieszki. Dzięki temu
wydruk zyskuje w stosunku do odbitki pod względem czystości barw.
Wydruk ma również większy kontrast niż odbitka.. jest między innymi przez to
ostrzejszy.. no same zalety;)
> Brak głębii w tym przykładzie z kurtką wynika albo z
> kontrastu symultanicznego (otoczenie próbki barwnej zmienia sposób, w
> jaki postrzegamy ową próbkę barwną)
no widzisz.. oko jednak ma znaczenie. Co z tego, że Twój pomiar wykaże coś tam
jeśli człowek zobaczy i tak co innego.
Osobiście spotykam się z tym do znudzenia. Jedyne dobre wyjście z sytuacji to
mieć leboranta czy drukarza z którym możesz usiąść i pokazać mu to co chcesz.
Po prostu laboranci i drukarze rozumieją
tylko "Kalibracja", "Wyprofilować", "Gęstoś optyczna"... i ni chuhu;) bądź
mądry i pisz wiersze
Maszyna mówi Wam co jest dobre.
> , albo ze zbyt dużej rozpiętości
> tonalnej sceny (światło zbytnio razi). Gdyby największa głębia barw
> była uzyskiwana przy niskiej kontrastowości, to bawry najcudniej
> wychodziłyby w druku gazetowym (kotrast 75:1).
Nikt nie mówi kiedy barwy wychodzą najcudniej. Może dla jednego wychodza super
kiedy są intensywne i rysunek jest ostry. A dla innego kiedy właśnie
masz "gazetówę"
Głębia koloru jest głębią koloru. Wynika ona z czegoś. Jej wysoka wartość (nie
ma na to wzoru) nie koniecznie musi wyglądać fajnie. I na odwrót.
Głębia koloru to nie gęstość optyczna.. pomyślałem w tej chwili, że może
uznajesz je za tożsame
> > Pewnie tak.
> >
> > Abstrachując od tego, poczatek stosowania warstw w malarstwie to jakiś
XVw, a
> > w drukowaniu fotografii za pomocą pigmentu odkryją to w XXI. No chyba, że
juz
> > odkryli?
> > Dopuki nie odkryją trzeba sobie radzić samemu poprzez rozpirzanie tego co
> > zrobi drukarka. Jest to metoda od dupy strony, zgadzam się, jednak na razie
> > innej możliwości nie ma. I taki jest sens tego paćkania. Bierze się on z
> > faktu, że wydruk to farba. Do ogarnięcia czego szczerze namawiam:)
> Laserunkowe ściubolenie już wieki temu wyparła swobodniejsza technika
> alla prima - dziś praktycznie nikt już tak nie maluje (chyba że musi).
I co z tego, że wyparła. Malarstwo alla prima chrakteryzuje właśnie mniejsza
głębia koloru.. jest ono bardziej płaskie... kolor bardziej wywalony ale pod
postacią plam. W malarstwie alla prima liczy się relacja między plamami i to
ona wpływa na "niejednoznaczność" użytych kolorów.. impresjonizm przykłedem
książkowym... chociaż pewnie wolisz pointylizm;) W malarstwie tym możliwe są
do uzyskania efekty o których malarstowo laserunkowe moze pomarzyć. Jednak
malarstwo alla prima nie jest malarstwem figuratywnym, nie odzwierciedla
rzeczywistości w sposób dokładny tylko próbuje je jakby "odczuć". Fotografia
za to jest rejestracją świata przez nas widzianego. W malarstwie największym
osiągnięciem do takiej rejestracji jest właśnie laserunek. Więc co Ty mi tu
jakieś bajki opowiadasz;)
Rousseau którego wspomniałem swoim alla prima cofnął się np do starożytnego
egiptu. Miał jednak dobry czarny:)
Myślę, że tą dyskusje powinniśmy zacząć, a teraz moglibyśmy zakończyć,
pytaniem.
Czy wydruk ma jakieś wady?
marek
ps. musimy się kiedyś umówić. Zrobimy taki pokaz dla ludzi. Co myślisz? Nie
żeby się ścigać tylko żeby się pobawić. Zrobimy to samo zdjęcie w różnych
technikach. Może nawet wystawę. Zorganizuję ją. Widziałeś kiedyś coś
takiego?:) Czuję, że to bedzie najbardziej interesująca wystawa ostatnich
lat:)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.10 21:51 JA
- 24.03.10 22:01 JA
- 24.03.10 22:22 Czornyj
- 24.03.10 22:33 l...@l...localdomain
- 25.03.10 00:18 de Fresz
- 25.03.10 12:24 Czornyj
- 25.03.10 12:27 Czornyj
- 25.03.10 12:30 Czornyj
- 25.03.10 15:59 JA
- 25.03.10 16:04 JA
- 25.03.10 16:10 JA
- 25.03.10 16:11 de Fresz
- 25.03.10 16:25 de Fresz
- 25.03.10 16:31 JA
- 25.03.10 16:43 de Fresz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=