eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDuze powiekszenie - jak do prezentacji ?Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
  • Data: 2010-03-23 16:13:45
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Impast to grube pociągnięcie. Farba olejna jest gładka po wyschnięciu
    > (błyszczy się). Impast w tym wypadku to położenie farby o gładkiej powierzchni
    > gruba warstwą. Impasty mogą nawet potęgować kolor czy światło włąśnie przez
    > załamania wynikłe z impastowania. Tak czy inaczej olej zachowuje swoja
    > gładkość, którą możesz ewentualnie rozbijać określonymi technikami matowienia.
    >
    > Głównym celem powlecznia jest uzyskanie okreśłonej powierzchni.. w celu
    > uzyskania określonej intensywności koloru... a mniejsze wsiąkanie jest niejako
    > efektem ubocznym. Gęstość optyczna w wypadku farby określa intensywność jej
    > światła, a zetem intensywność samego koloru. Pomijamy tu jednak fakt, że
    > gęstość optyczna jest wartością mierzalną aparaturowo i ma ona tyle wspólnego
    > z oceną wykonaną okiem co guzik z wiatrakiem.
    Farby to filtry barwne, a gęstość określa skuteczność pochłaniania
    przez nie światła, a charakterystyka spektralna decyduje o nasyceniu
    barwy. Lepiej spolaryzowane światło daje nieco większy kontrast i to
    tyle, kluczowa jest gęstość i własności spektralne, bo barwa zależy
    wyłącznie od długości fal widma odbitych od danego obiektu. Oko to z
    przyczyn fizjologicznych kiepski instrument do obiektywnej oceny
    czegokolwiek.

    > Głębia koloru bierze się z warstwowego nakładania farby. W dużym uproszczeniu
    > głębia jest wieksza na odbitce ponieważ są tam warstwy. Druk to jedna warstwa
    > i (w dużym uproszczeniu) płytki kolor.
    > Pisze według tego co mówi wiedza o malarstwie ale również "na oko". Im większy
    > kontrast tym głebia mniejsza. Nawet nie potrzeba tu specjalnej wiedzy,
    > wystarczy byle suwak w photoshopie.
    > Albo np jak bedziesz na stoku narciarskim to czasem zdaży się ktoś kto ma
    > odblaskowy kombinezon.. taki "wściekły" róż czy pomarańcz. Na tle śniegu
    > wygląda to jak płaska plama. Mega kontrast, głębia zero.
    > Odbitka może być bardziej "mdła" i z tym się zgodzę.
    To już całkowite absurdy. Co z tego, że na odbitce są warstwy i skąd
    pewność, że w druku nie ma warstw? Tak czy owak - to kompletnie bez
    znaczenia! Jak wspomniałem - o możliwej do uzyskania skali barw
    decyduje biel papieru, maksymalna gęstość i czystość spektralna
    kolorantów. Brak głębii w tym przykładzie z kurtką wynika albo z
    kontrastu symultanicznego (otoczenie próbki barwnej zmienia sposób, w
    jaki postrzegamy ową próbkę barwną), albo ze zbyt dużej rozpiętości
    tonalnej sceny (światło zbytnio razi). Gdyby największa głębia barw
    była uzyskiwana przy niskiej kontrastowości, to bawry najcudniej
    wychodziłyby w druku gazetowym (kotrast 75:1).

    > Pewnie tak.
    >
    > Abstrachując od tego, poczatek stosowania warstw w malarstwie to jakiś XVw, a
    > w drukowaniu fotografii za pomocą pigmentu odkryją to w XXI. No chyba, że juz
    > odkryli?
    > Dopuki nie odkryją trzeba sobie radzić samemu poprzez rozpirzanie tego co
    > zrobi drukarka. Jest to metoda od dupy strony, zgadzam się, jednak na razie
    > innej możliwości nie ma. I taki jest sens tego paćkania. Bierze się on z
    > faktu, że wydruk to farba. Do ogarnięcia czego szczerze namawiam:)
    Laserunkowe ściubolenie już wieki temu wyparła swobodniejsza technika
    alla prima - dziś praktycznie nikt już tak nie maluje (chyba że musi).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: