  • Data: 2010-03-25 16:43:50
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-25 17:31:36 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Wielkość produkcji nie ma nic do rzeczy, wręcz przemawia na niekorzyść starej.

    Oj, coś mi się zdaje że nie do końca.

    > Facet mieszał farbę. Farbiarze farbowali. Za trzy dni trzeba było
    > dorobić takie samo to dorobili. Na ludzkie oko sztuka sukna z
    > poniedziałku nie różniła się od tej z soboty.

    Ale masz na to dowody, czy tak mówią podania ludowe? Bo nie zakładałbym
    się, czy ówczesne "nie ma różnicy" z dzisiejszym "nie ma różnicy" miało
    nieco inny wymiar.

    > A tu się zgodzę.

    Można by to uzupełnić, że również tak chwalona w kapitalizmie
    konkurencyjność do tego się dokłada. Bo to wcześniej czy później
    prowadzi do cięcia kosztów gdzie się da. Zresztą większość ludzi
    wychowanych w konsumpcjonizmie i tak nie potrzebuje wielkiej trwałości
    - i tak za jakiś czas kupią coś nowszego, bo moda, bo fajna reklama, bo
    nowe ficzersy.
    Warto również pamiętać, że kiedyś jednak produkty w większości były
    znacznie prostrze konstrukcyjnie i wykonywane w znacznie dłuższym
    czasie.

    de Fresz