eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDuze powiekszenie - jak do prezentacji ?Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
    m!postnews.google.com!q21g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Czornyj <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 09:13:45 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 79
    Message-ID: <5...@q...googlegroups.com>
    References: <5...@z...googlegroups.com>
    <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.74.234.20
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1269360825 5955 127.0.0.1 (23 Mar 2010 16:13:45 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 16:13:45 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: q21g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=89.74.234.20;
    posting-account=MinggAkAAACNQKeKSC32oMiAJS4m5CNV
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0;
    SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
    3.0.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:852177
    [ ukryj nagłówki ]

    > Impast to grube pociągnięcie. Farba olejna jest gładka po wyschnięciu
    > (błyszczy się). Impast w tym wypadku to położenie farby o gładkiej powierzchni
    > gruba warstwą. Impasty mogą nawet potęgować kolor czy światło włąśnie przez
    > załamania wynikłe z impastowania. Tak czy inaczej olej zachowuje swoja
    > gładkość, którą możesz ewentualnie rozbijać określonymi technikami matowienia.
    >
    > Głównym celem powlecznia jest uzyskanie okreśłonej powierzchni.. w celu
    > uzyskania określonej intensywności koloru... a mniejsze wsiąkanie jest niejako
    > efektem ubocznym. Gęstość optyczna w wypadku farby określa intensywność jej
    > światła, a zetem intensywność samego koloru. Pomijamy tu jednak fakt, że
    > gęstość optyczna jest wartością mierzalną aparaturowo i ma ona tyle wspólnego
    > z oceną wykonaną okiem co guzik z wiatrakiem.
    Farby to filtry barwne, a gęstość określa skuteczność pochłaniania
    przez nie światła, a charakterystyka spektralna decyduje o nasyceniu
    barwy. Lepiej spolaryzowane światło daje nieco większy kontrast i to
    tyle, kluczowa jest gęstość i własności spektralne, bo barwa zależy
    wyłącznie od długości fal widma odbitych od danego obiektu. Oko to z
    przyczyn fizjologicznych kiepski instrument do obiektywnej oceny
    czegokolwiek.

    > Głębia koloru bierze się z warstwowego nakładania farby. W dużym uproszczeniu
    > głębia jest wieksza na odbitce ponieważ są tam warstwy. Druk to jedna warstwa
    > i (w dużym uproszczeniu) płytki kolor.
    > Pisze według tego co mówi wiedza o malarstwie ale również "na oko". Im większy
    > kontrast tym głebia mniejsza. Nawet nie potrzeba tu specjalnej wiedzy,
    > wystarczy byle suwak w photoshopie.
    > Albo np jak bedziesz na stoku narciarskim to czasem zdaży się ktoś kto ma
    > odblaskowy kombinezon.. taki "wściekły" róż czy pomarańcz. Na tle śniegu
    > wygląda to jak płaska plama. Mega kontrast, głębia zero.
    > Odbitka może być bardziej "mdła" i z tym się zgodzę.
    To już całkowite absurdy. Co z tego, że na odbitce są warstwy i skąd
    pewność, że w druku nie ma warstw? Tak czy owak - to kompletnie bez
    znaczenia! Jak wspomniałem - o możliwej do uzyskania skali barw
    decyduje biel papieru, maksymalna gęstość i czystość spektralna
    kolorantów. Brak głębii w tym przykładzie z kurtką wynika albo z
    kontrastu symultanicznego (otoczenie próbki barwnej zmienia sposób, w
    jaki postrzegamy ową próbkę barwną), albo ze zbyt dużej rozpiętości
    tonalnej sceny (światło zbytnio razi). Gdyby największa głębia barw
    była uzyskiwana przy niskiej kontrastowości, to bawry najcudniej
    wychodziłyby w druku gazetowym (kotrast 75:1).

    > Pewnie tak.
    >
    > Abstrachując od tego, poczatek stosowania warstw w malarstwie to jakiś XVw, a
    > w drukowaniu fotografii za pomocą pigmentu odkryją to w XXI. No chyba, że juz
    > odkryli?
    > Dopuki nie odkryją trzeba sobie radzić samemu poprzez rozpirzanie tego co
    > zrobi drukarka. Jest to metoda od dupy strony, zgadzam się, jednak na razie
    > innej możliwości nie ma. I taki jest sens tego paćkania. Bierze się on z
    > faktu, że wydruk to farba. Do ogarnięcia czego szczerze namawiam:)
    Laserunkowe ściubolenie już wieki temu wyparła swobodniejsza technika
    alla prima - dziś praktycznie nikt już tak nie maluje (chyba że musi).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: