eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDuze powiekszenie - jak do prezentacji ?Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 12:31:47 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 75
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <5...@z...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1269343908 26551 213.180.130.18 (23 Mar 2010 11:31:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 11:31:48 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 81.219.150.254, 10.174.28.53
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1;
    .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
    3.0.30618; AskTB5.5)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:852151
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Strzelam, że powleczenie jest stosowane aby zwiększyć gładkość.
    > > Normalną zasadą jest, że im podłoże bielsze tym kolor lepiej wybija
    > > Ale decydująca jest gładkość. Mat daje kolor zgaszony, a błysk go wybija.
    To
    > > są wartości skrajne, gradacja od matu do błysku jest równoznaczna z
    gradacją
    > > kolor zgaszony pelny.
    > Raczej po to, by farba mniej wsiąkała w papier zachowując wysoką
    > gęstość optyczną. W oleju malując impastami nikt się nie przejmuje
    > zachowaniem gładkości powierzchni obrazu na płótnie, a barwy i tak
    > mają niesamowite pierdolnięcie.

    Impast to grube pociągnięcie. Farba olejna jest gładka po wyschnięciu
    (błyszczy się). Impast w tym wypadku to położenie farby o gładkiej powierzchni
    gruba warstwą. Impasty mogą nawet potęgować kolor czy światło włąśnie przez
    załamania wynikłe z impastowania. Tak czy inaczej olej zachowuje swoja
    gładkość, którą możesz ewentualnie rozbijać określonymi technikami matowienia.

    Głównym celem powlecznia jest uzyskanie okreśłonej powierzchni.. w celu
    uzyskania określonej intensywności koloru... a mniejsze wsiąkanie jest niejako
    efektem ubocznym. Gęstość optyczna w wypadku farby określa intensywność jej
    światła, a zetem intensywność samego koloru. Pomijamy tu jednak fakt, że
    gęstość optyczna jest wartością mierzalną aparaturowo i ma ona tyle wspólnego
    z oceną wykonaną okiem co guzik z wiatrakiem.


    > > Kolor na odbitce jest z reguły głębszy.. nie mylić z bardziej intensywny.
    > > Wydruk z kolei ma bardziej intensywny kolor i pewnie o tym mówisz.
    > Nie zgadzam się - "głębia barwy" budowana jest na kontraście, a ten
    > również jest wyższy na wydruku. Mz. to odbitki są zdecydowanie
    > bardziej "płaskie"

    Głębia koloru bierze się z warstwowego nakładania farby. W dużym uproszczeniu
    głębia jest wieksza na odbitce ponieważ są tam warstwy. Druk to jedna warstwa
    i (w dużym uproszczeniu) płytki kolor.
    Pisze według tego co mówi wiedza o malarstwie ale również "na oko". Im większy
    kontrast tym głebia mniejsza. Nawet nie potrzeba tu specjalnej wiedzy,
    wystarczy byle suwak w photoshopie.
    Albo np jak bedziesz na stoku narciarskim to czasem zdaży się ktoś kto ma
    odblaskowy kombinezon.. taki "wściekły" róż czy pomarańcz. Na tle śniegu
    wygląda to jak płaska plama. Mega kontrast, głębia zero.
    Odbitka może być bardziej "mdła" i z tym się zgodzę.


    > > Nikt tak naprawdę nie wie ile lat przetrwa wydruk ale rzeczywiście można
    > > zostawić tą kwesię. Jasne jest jedynie, co można stwierdzić z historii
    koloru,
    > > że jest on problematyczny do utrzymania w przeciągu lat. I każda farba ma z
    > > tym problem, nawet olejna.
    > > Blaknięcie jest naturalną własnością koloru. Po prostu kolor równa się
    > > blaknięcie i wypisywanie dzińdzibołów jaki to niesamowity kolor ma coś tam
    i
    > > ile przetrwa jest sporo naciągane. Kolor zaczyna blaknąć w momencie jego
    > > położenia, a nie istnieje ileś lat poczym się załamuje. To jest reklamowa
    > > gadka.
    > Wielu rzeczy nikt tak naprawdę nie wie, natomiast można je z dużym
    > prawdopodobieństwem przewidzieć - vide kształt ziemi. Czynniki
    > powodujące płowienie barw są ogólnie znane - więc jeśli zastosujemy
    > warstwy ochronne, to naturalną rzeczy koleją wydłużymy żywotność
    > powiększeń.

    Pewnie tak.

    Abstrachując od tego, poczatek stosowania warstw w malarstwie to jakiś XVw, a
    w drukowaniu fotografii za pomocą pigmentu odkryją to w XXI. No chyba, że juz
    odkryli?
    Dopuki nie odkryją trzeba sobie radzić samemu poprzez rozpirzanie tego co
    zrobi drukarka. Jest to metoda od dupy strony, zgadzam się, jednak na razie
    innej możliwości nie ma. I taki jest sens tego paćkania. Bierze się on z
    faktu, że wydruk to farba. Do ogarnięcia czego szczerze namawiam:)

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: